Akcje Allegro najtańsze w historii. Inwestorzy stracili nadzieję na zysk
Akcje Allegro na GPW spadają do niespotykanego wcześniej poziomu. We wtorek ich cena po raz pierwszy spadła poniżej poziomu 43 zł. A to mniej niż w ofercie publicznej Allegro w październiku 2020 r. Jak przypomina Rafał Hirsch w businessinsider.com, była to największa oferta publiczna w historii warszawskiej giełdy.
Zobacz też: Szwedzka spółka fintech startuje na polskim rynku. Chce konkurować z AllegroPay
Oznacza to więc, że ci, którzy wtedy postanowili zainwestować w akcje Allegro, nie mogą dziś liczyć na żaden zysk. Jak zauważa Hirsch, notowania spółki spadają od wielu miesięcy. Od początku roku Allegro straciło – uwaga – połowę swojej wartości.
Powodem mogła być zbyt optymistyczna wycena krótko po debiucie. Inwestorzy dziś obawiają się też, że Allegro czekają kłopoty ze względu na konkurencję Amazona. Trzecim powodem ma być strach przed niezapowiedzianą podażą akcji ze strony funduszy, które kontrolują Allegro. Było tak już w marcu, gdy pozbyły się pakietu akcji wartych prawie 5 miliardów złotych.
Czwarty powód to odejście z Allegro w ostatnich miesiącach dwóch członków zarządu. Do dziś nie widać ich następców, co także może wpływać na obawy potencjalnych inwestorów.
Przypomnijmy, że tuż po debiucie Allegro było największą spółką na GPW. Obecnie jest na drugim miejscu za PKO BP.
Czytaj także: Spowiedź Allegro. "Konkurencja jest dobra. Cieszymy się, że jest jej więcej"
Jak wiadomo, na kłopoty Allegro wpłynął też fakt wkroczenia do Polski giganta e-commerce – Amazona. O tym, oraz o wielu innych tematach związanych z rozwojem Allegro, Natalia Gorzelnik z INNPoland rozmawiała z Dagmarą Brzezińską, dyrektor zarządzającą kategorią produktu w spółce.
– To nie jest konkurent, którego nie znamy. Amazon jest tak naprawdę obecny w Polsce już od kilku lat, chociaż do tej pory była to przetłumaczona wersja niemieckiej strony. Tak jak wszyscy, będziemy zatem bacznie obserwować to wejście – powiedziała Dagmara Brzezińska.
Jak zaznaczyła przedstawicielka firmy, "pojawienie się Amazona nie wpływa znacząco na naszą strategię. Wiemy, co i jak chcemy robić i będziemy to dalej spokojnie realizować".
Brzezińska w rozmowie z INNPoland wskazała na istotne przewagi Allegro. – Jesteśmy największym sklepem internetowym w Polsce. Ostatnie badania pokazały, że Allegro jest właśnie tym miejscem, w którym Polacy najczęściej szukają informacji o produktach - u nas szuka ich aż 32 proc. internautów. Wypadamy nawet lepiej niż Google. A z tych szukających, większość, bo ponad 80 procent, dokonuje później zakupów na naszej platformie – powiedziała.
– Stawiamy też na polskich przedsiębiorców. Już teraz działa u nas ponad 120 tysięcy małych i średnich polskich firm, którym ułatwiamy działalność i przeniesienie do e-commerce – dodała.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl