"Solidarnościowy duchem" ośrodek badawczy. Krzysztof Kruszewski o początkach Kantara [Reklamiara #4]
W kolejnym odcinku "Reklamiary" gościem Marty Macke jest Krzysztof Borys Kruszewski, założyciel i przez ponad 30 lat prezes agencji badań rynku SMG/KRC (Millward Brown, obecnie Kantar) oraz Master Instructor w Self Protection Shooting Academy.
– Na uniwersytecie poznałem bardzo dużo interesujących osób. Jedną z nich był Krzysztof Nowak, wówczas doradca ds. społecznych Balcerowicza i było tak, że z powodów nie do końca dla mnie zrozumiałych Jeff Sachs, doradca Balcerowicza uważał, że oparcie się na danych pochodzących z ośrodków badawczych, które mają korzenie komunistyczne (CBOŚ i OBOP), prowadzić będzie do wniosków zafałszowanych, niewiarygodnych – wspomina.
– Postanowili więc zrobić ośrodek inny, taki prawilny, taki solidarnościowy z ducha, wolnorynkowy, demokratyczny – właśnie taki nowy całkiem. Krzysztof Nowak, który wtedy nas uczył metodologii powiedział do mnie:
Zebrana przez Kruszewskiego grupa przeszkolona została przez dwie firmy badawcze, SMG z Waszyngtonu i KRC z Nowego Jorku.Ty studiujesz na pedagogice, socjologii, chodzisz na zajęcia na fizykę, matematykę, bo chodziłem też na te wydziały, to znasz wielu ludzi. Wybierz takich najbardziej utalentowanych, łebskich, najbardziej pracowitych, z jakimś sznytem takim zachodnim, żeby mówili w obcych językach, zrobimy z nich task force. Niektórzy się zgodzili, inni nie i stworzyliśmy taką grupę gotowych pracować dzień i w nocy, odpornych fizycznie i psychicznie, intelektualnie wydolnych, mówiących w językach obcych.
– Tak powstała firma SMG KRC, które na początku nie firmą, raczej przedsięwzięciem rozrywkowym, które pozwalało dobrze się bawić, a przy okazji zarobić parę złotych wakacyjnie, tak jak mniej więcej jak to, co robiliśmy wyjeżdżając na truskawki do Norwegii czy do reperowania hydrauliki w Szwecji – opowiada rozmówca Marty Macke.
Zapraszamy do obejrzenia całego podcastu!
OGLĄDAJ
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl