"Pytałyśmy konkurencji, jak się to robi". Elżbieta Gorajewska o rynku badań [REKLAMIARA #9]

Redakcja INNPoland
W kolejnym odcinku programu Reklamiara Marta Macke gości Elżbietę Gorajewską, niekwestionowaną liderkę rynku badań. Elżbieta Gorajewska obecnie pełni funkcję doradcy zarządu firmy badawczej Nielsem, którą zarządzała przez 25 lat. Wcześniej przez 12 lat była związana z GFK, a swoją pracę w badaniach zaczynała w CBOSie, a nawet jeszcze na UW, kiedy jako studentka robiła chałtury jako ankieterka.
– Kończyłam socjologię i marzeniem chyba każdej osoby, która kończy takie studia jest robić badania i człowiek zawsze marzył, żeby pójść w teren. Oczywiście chodziłam w teren jako ankieterka, to była praca wyrobnicza. Ankieter to jest bardzo trudna praca, pójść do człowieka, namówić go, żeby cię wpuścił i jeszcze udzielił odpowiedzi na pytania – mówi Elżbieta Gorajewska

Wspominając początek swojej pracy w badaniach komercyjnych opowiada:

Na początku lat 90. wszyscy się uczyliśmy. W GFK dostaliśmy jakieś zadanie do wykonania, byliśmy sieciową agencją, mieliśmy jakiś know how, może nie praktyczny, ale techniczny. Mieliśmy pierwszych klientów, przyszły pierwsze zamówienia z sieci. Ale żeby zrobić pierwszy focus dla Benckisera poszłyśmy z koleżanką do kolegi z konkurencji zapytać jak to robić, bo nikt nam tego nie powiedział. I on wtedy powoli, spokojnie nam to wszystko pokazał i wytłumaczył. A potem poszło już z górki.

Podczas rozmowy Elżbieta Gorajewska opowiada o istniejących metodologiach badawczych ich rozwoju i transformacji oraz ich roli w branży marketingowej.


Zapraszamy do obejrzenia całego odcinka!

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl