Na szoping w Decentralandzie. Znana sieć uruchomiła sklep w metaverse
Samsung uruchomił wirtualny sklep w Decentralandzie - wierną replikę flagowego sklepu korporacji znajdującego się przy 837 Washington Street na Manhattanie. Jak podaje firma, to jedno z jej największych przejęć gruntów na platformie wirtualnej rzeczywistości.
Decentraland
Decentraland to platforma wirtualnej rzeczywistości oparta na blockchainie Ethereum. Użytkownicy mogą w niej tworzyć i zarabiać na treściach i aplikacjach. Natywną kryptowalutą Decentraland jest MANA.LANDy w Decentralandzie mają być na stałe własnością społeczności, co ma dawać pełną kontrolę nad swoimi dziełami. Właściciele gruntów decydują, jakie treści są publikowane na ich części ziemi - mogą one obejmować zarówno statyczne sceny 3D, jak i interaktywne doświadczenia, takie jak gry.
Czytaj także: Nie stać cię na działkę pod Warszawą? Możesz być za biedny nawet na taką, która nie istnieje
Po co Samsungowi sklep w metaverse?
Jak podaje cryptopolitan.com, Samsung wszedł metaświata, aby poprawić jakość swoich usług konsumenckich. Z powodu Covid-19 fizyczne sklepy firmy utraciły znaczną część foot traffic (z ang. ruch pieszy - liczba osób robiących zakupy w sklepach) – co ograniczyło też możliwości interakcji marki z konsumentami. Dzięki nowemu wirtualnemu sklepowi w Decentraland firma będzie dążyć do budowania nowych kanałów komunikacji.– Metaverse umożliwia nam przekraczanie fizycznych i przestrzennych ograniczeń w celu tworzenia unikalnych wirtualnych doświadczeń. Innowacja jest w naszym DNA i nie możemy się doczekać, aż wszyscy doświadczycie tego rozkwitającego wirtualnego świata – mówi Michelle Crossan-Matos, wiceprezes ds. marketingu korporacyjnego i komunikacji w firmie Samsung Electronics Ameryka.
Jak wejść do metaverse?
Aby wyświetlić sklep metaverse firmy Samsung, użytkownicy muszą zalogować się do platformy Decentraland. Wirtualna wersja sklepu nosi nazwę 837X. Użytkownicy sieci będą mieli do niej dostęp tylko przez limitowany okres. Po wejściu lobby, pojawia się wirtualny przewodnik, który prowadzi użytkowników przez sklep. Są tam dostępne trzy strefy: zrównoważonego rozwoju, dostosowania i połączenia.Podczas premiery w sklepie odbyła się wirtualna impreza DJ-ska i taneczna na żywo. Wewnątrz znajduje się m.in. las zrównoważonego rozwoju. Rosną tam tysiące cyfrowych drzew, które mają zapewnić użytkownikom "wyjątkowe i wciągające wrażenia". Las obrazuje również działania marki w świecie realnym. Koreański gigant technologiczny zamierza w bieżącym kwartale zasadzić 2 miliony drzew na Madagaskarze.