Paczkomaty to już przeszłość. Brzoska pochwalił się... appkomatem

Kamil Rakosza-Napieraj
11 lipca 2022, 14:49 • 1 minuta czytania
Nowe urządzenia InPostu zostały zlokalizowane w Krakowie i Warszawie. Są sterowane za pomocą aplikacji. Nie posiadają ekranu. Prezes InPostu nazywa rozwiązanie bardziej nowoczesnym i ekologicznym od paczkomatów.
Rafał Brzoska ogłosił uruchomienie appkomatów Fot. Wojciech Olkusnik/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google

"#Appkomat - nowe urządzenie od PaczkomatyPL - pozbawione ekranu, tańsze, autonomiczne, jeszcze bardziej energooszczędne i w pełni sterowane z najbardziej popularnej aplikacji mobilnej InPost! Po 12 miesiącach prac naszego zespołu R&D i Tech!" – pochwalił się na Twitterze prezes InPostu Rafał Brzoska.


Rafał Brzoska poinformował również, że pierwsze tego typu maszyny rozlokowano w Krakowie i Warszawie

Appkomat – nowa propozycja InPostu

Odbiór lub nadanie paczki w nowym automacie paczkowym firmy Brzoski będzie odbywało się wyłącznie za pośrednictwem aplikacji InPostu.

Jak pisaliśmy w INNPoland, w zeszłym roku InPost wprowadził wygodną możliwość przekierowania paczki kurierskiej z poziomu aplikacji mobilnej.

Nowe wygodne rozwiązanie dla każdego, kto lubi mieć pod kontrolą swoje przesyłki, pozwala na przekierowanie paczki kurierskiej do pobliskiego paczkomatu, paczkopunktu lub do sąsiada (czyli pod dowolny adres w obrębie tej samej ulicy, co pierwotna wysyłka). Miejsce przekierowania musi się znajdować w promieniu maksymalnie 10 km od oryginalnego miejsca doręczenia.

Jak zmienić adres dostawy, kiedy kurier jest już w drodze z naszą przesyłką? Wystarczy w aplikacji InPost Mobile na liście śledzenia lub w szczegółach przesyłki kliknąć przycisk "Przekieruj" przy wybranej paczce kurierskiej, a następnie wybrać nową preferowaną opcję dostawy. Aby paczka mogła zostać przekierowana do skrytki w Paczkomacie, musi spełniać odpowiednie parametry dotyczące wymiarów i wagi. A koszty takiego przedsięwzięcia? Żadne. Usługa przekierowania przesyłki za pośrednictwem aplikacji InPost jest bowiem bezpłatna.

To nie koniec przydatnych funkcji w ulepszonej aplikacji mobilnej operatora. InPost, który od dłuższego czasu stawia na rozwój nowoczesnych technologii, postanowił też ułatwić swoim klientom odbiór przesyłki również w dogodnym dla nich terminie. Jest to możliwe dzięki niedawno wprowadzonej usłudze przedłużenia czasu odbioru paczki. Przedłużenia można dokonać przed upłynięciem 48-godzinnego pierwotnego terminu odbioru.

Jak skorzystać z tej opcji? Należy kliknąć żółty przycisk "Przedłuż", który pojawi się w szczegółach przesyłki w aplikacji na 12 godzin przed upłynięciem terminu odbioru. Każdy użytkownik aplikacji InPost Mobile może przedłużyć czas pobytu swojej paczki w Paczkomacie o 24 godziny za dodatkową opłatą.

Aplikacja InPost Mobile jest dostępna bezpłatnie do ściągnięcia w trzech największych sklepach z aplikacjami mobilnymi. Można ją pobrać z App Store (dla użytkowników systemu iOS), Google Play (dla użytkowników systemu Android na większości urządzeń) i Huawei AppGallery (dla użytkowników systemu Android na najnowszych urządzeniach mobilnych marki Huawei).