Sekret sukcesu Burgera Drwala. Oto jak McDonald's sprytnie cię podszedł
- Burger Drwala to już kultowa kanapka McDonald's, która pojawia się w lokalach sieci tylko raz w roku
- Burger Drwala za każdym razem pojawia się w ograniczonej ilości, dlatego nie każdemu uda się go kupić
- Za sukcesem słynnej kanapki McDonald's stoi właściwie opracowana strategia marketingowa oraz użycie psychologii w biznesie
Burger Drwala znów w McDonald's
Burger Drwala każdego roku jesienią powraca do oferty McDonald's. W 2022 r. pojawił się w środę 23 listopada. Sieć fast food za każdym razem wybiera jeden z ostatnich tygodni właśnie tego miesiąca.
Na czym polega sukces kanapki McDonald's?
Przysmak popularnego fast foodu ma tak wielu fanów nie tylko ze względu na smak kanapki. Liczy się przede wszystkim dobrze opracowana strategia marketingowa, która sprawiła, że Burger Drwala odniósł spektakularny sukces.
Czytaj także: W Rosji nie zjesz już Big Maca. McDonald's sprzedaje swój biznes w tym kraju
Poniżej podajemy, jak doszło do tego, że produkt stał się kultowy. Biznesowe Inspiracje podały na Instagramie sposoby na wykorzystanie psychologii w marketingu, których użył McDonald's.
Ograniczona ilość Burgerów Drwala
Reguła niedostępności opisuje zjawisko, kiedy pożądamy rzeczy ograniczonych ilościowo lub czasowo. Dlatego w McDonald's Burger Drwala pojawia się tak rzadko. Fakt, że kanapkę można kupić tylko raz w roku, sprawia, że wydaje się produktem niemal luksusowym, dlatego tym bardziej konsumentom zależy na jej kupnie.
Kultowy fast food odniósł dzięki tej strategii ogromny sukces, o czym świadczą tłumy klientów pojawiających się w McDonald's, gdy kanapka wraca do menu. Wykorzystanie psychologii w biznesie okazało się trafione w przypadku sieci.
Ważne wydarzenie w skali roku
Sukcesem Burgera Drwala jest również to, że na jego powrót do McDonald's czekają nie tylko konsumenci, ale również media. Ponieważ jest to doroczne wydarzenie, gdy sprzedaje się rzadki produkt, odbija się głośnym echem w mediach społecznościowych.
Klienci sieci po kupieniu kultowej kanapki robią jej zdjęcie albo nagrywają film i publikują na Facebooku, Instagramie lub TikToku. Dodają do nich liczne hasztagi dotyczące burgera. Zainteresowanie frazą "Burger Drwala" w Google znacznie wzrasta w okolicach dnia, kiedy ma się pojawić oraz gdy finalnie pojawia się on w ofercie.
Burger Drwala ma różne wersje
Wiele smaków Burgera Drwala, które są inne dla każdego roku, sprawiają, że produkt sprawia wrażenie jeszcze bardziej luksusowego. Ponieważ podobne opcje mogą się już więcej nie pojawić, wielu klientów decyduje się na zakup każdej, by nie stracić być może jedynej okazji na ich spróbowanie.
Jakie wersje smakowe do tej pory miał Burger Drwala?
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o wersjach Burgera Drwala, które pojawiły się do tej pory.
W swojej klasycznej wersji kultowa kanapka McDonald's składa się z sera topionego w panierce, kotleta wołowego, sałaty, dwóch plastrów bekonu oraz prażonej cebuli. Burger jest podawany z dodatkiem sosów i przyprawami.
W styczniu 2022 r. w McDonald's przysmak był dostępny z grillowaną cebulą. W 2021 r. Burgera Drwala można było kupić w pięciu wariantach. Były to: klasyczny, podwójny, na ostro, z kurczakiem i z żurawiną. Dodatkiem były zakręcone frytki z sosem śmietanowym.2019 r. W 2019 r. pojawił się Wege Burger Drwala z kotletem z soczewicy.
Czytaj także: https://innpoland.pl/182359,mcdonalds-podnosi-ceny