Idziesz po bułkę? Bilet kupisz przy okazji. Oto nowa oferta PKP Intercity
- PKP Intercity ma nowy plan dotyczący zwiększenia sprzedaży biletów
- Po nawiązaniu współpracy bilety ICC będą dostępne w kiosku albo sklepie
- Oferta nie dotyczy kolejowych kas biletowych
Bilety PKP Intericty
Spółka PKP Intercity wystartowała z nowym planem na zwiększenie sprzedaży biletów. 9 marca 2023 r. poinformowała na swojej stronie, że chce wprowadzić nowe miejsca sprzedaży. Jednak nie będą nimi kolejne kolejowe kasy biletowe: ofertę skierowano do firm, które dysponują stacjonarnymi punkty sprzedaży. Współpracę mogą podjąć m.in.:
- stacje paliw
- sklepy
- kioski
- saloniki prasowe
- sieci dystrybuujące usługi hotelowe, bilety na eventy lub usługi transportowe.
Czytaj także: W PKP drożeją nie tylko bilety. Ceny w Warsach to dopiero masakra
Muszą przy tym spełniać pewien warunek. Jest nim posiadanie przynajmniej 50 punktów stacjonarnych oraz "doświadczenie w sprzedaży usług podmiotów zewnętrznych". Odnośnie do oferty na stronie PKP Intericty został zamieszczony komentarz Tomasz Gontarza, członka zarządu PKP Intercity SA.
Dążymy do tego, aby zakup biletów na połączenia PKP Intercity był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Poprzez rozwój nowego modelu sprzedaży agencyjnej otwieramy się na współpracę z następnymi partnerami, szukając w ten sposób kolejnych sposobów dotarcia do klientów. (...) Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami (...) pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity.
Aplikacje PKP Intercity
Sprzedaż biletów została uproszczona już w styczniu, gdy Polskie Koleje Państwowe SA oraz należące do nich Polskie Koleje Państwowe Intercity SA wydały dwie nowe aplikacje dla podróżujących. PKP.appka oraz PKP Intercity są wyposażone w funkcje, których nie mają podobne aplikacje.
PKP.appka
PKP SA obsługuje przejazdy dalekobieżne oraz regionalne przejazdy, m.in. te Kolejami Dolnośląskimi, Śląskimi, Polregio czy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. PKP.appka umożliwia sprawdzenie lokalizacji dworców, oferowanych przez nie usług (gastronomicznych, handlowych) czy na bieżąco aktualizowanych opóźnień.
W kolejowej aplikacji znajdziemy również funkcję SOS, która pozwala na połączenie się ze służbami PKP odpowiadającymi za bezpieczeństwo na dworcach. Opcja działa przez 24 godziny na dobę. Aplikacja jest darmowa. Do uruchomienia na iPhonie potrzebuje systemu iOS w wersji 12.0 lub nowszej.
Aplikacja PKP Intercity
Z tej aplikacji skorzystają użytkownicy Androida oraz Apple. Usługa PKP Intercity ma tutaj tylko opcje podstawowe, w tym wybór trasy oraz godziny na konkretny dzień . Można też oznaczyć maksymalną cenę, jaką chcemy zapłacić za bilet. Do tego klasę 1 lub 2 oraz przewoźnika: EIP, EIC, IC, TLK. Samodzielnie wybierzesz też miejsce ze schematu pociągu. Jednak samego biletu nie da się kupić bez rejestracji.