Tego dnia, 28 lat temu otworzyła się pierwsza Biedronka w Polsce. Jej wygląd budzi nostalgię
28 lat jednej z pierwszych Biedronek
Dokładnie 28 lat temu – 4 kwietnia 2023 r. – Biedronka otworzyła jeden z pierwszych sklepów. To placówka zlokalizowana w Poznaniu przy ul. Newtona.
Jak czytamy w portalu epoznan.pl, pomysłodawcą sieci Biedronka jest biznesmen Mariusz Świtalski, który najbardziej znany jest jako właściciel holdingu handlowego Elektromis. "Firma powstała jeszcze w czasach PRL, a w latach dziewięćdziesiątych była największą siecią hurtowni w Polsce. W 1995 roku Świtalski postanowił wejść w handel detaliczny" – poinformował portal.
Niestety nie przetrwała próby czasu i dziś nie zrobimy już w niej zakupów.
Biedronka ma ponad 3 tys. sklepów
Od debiutu Biedronki minęły już prawie trzy dekady. Przez ten czas sieć handlowa stała się jednym z liderów rynku. Cieszy się również opinią jednego z najtańszych sklepów w Polsce.
Już w 2010 r. Biedronka doczekała się 1,5 tys. placówek. W ciągu kolejnych dwóch lat urosła o 500 sklepów. Według stanu na koniec 2022 r. Biedronka posiada 3283 oddziały w całej Polsce.
Portal wiadomoscispozywcze.pl podaje, że sklepy pod szyldem Biedronki są zlokalizowane w ponad 1,1 tys. miejscowościach. To właśnie strategia otwierania nowych placówek niezależnie od wielkości miasta sprawiła, że Biedronka uchodzi za jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce.
Na ekspansję sieci handlowej zwracają uwagę również internauci. "Ależ to się przez lata rozmnożyło. Istna inwazja", "Szybko zleciało. Prawie 30 lat później jest ich tysiące" – czytamy w komentarzach na Twitterze.
14 mln klientów z kartą Moja Biedronka
O tym, jak dużą popularnością cieszy się w Polsce, Biedronka świadczy także liczba uczestników programu lojalnościowego. Kartę Moja Biedronka posiada aż 14 mln osób. Z aplikacji dyskontu korzystają 4 mln klientów.
W ramach programu uczestnicy mogą liczyć na rabaty i specjalne, dedykowane oferty. Służy do tego "shakeomat". Dzięki niej, potrząsając telefonem, możemy wylosować promocję, która będzie aktywna przez cały dzień. W lutym Biedronka uruchomiła drugi "shakeomat". Do zgarnięcia są produkty w niższych cenach, obniżki na drugi taki sam artykuł, a czasami nawet kupony, które uprawniają do promocji przy kasie. Drugi "shakeomat" odsłania się 2 godziny po aktywacji pierwszej promocji.
Loteria w Biedronce
Do zakupów Biedronka zachęca też akcjami okolicznościowymi. Ogromną popularnością cieszyły się pluszowe maskotki m.in. z "Gangu Słodziaków", które można było otrzymać za konkretną liczbę naklejek.
Teraz Biedronka kusi loterią, która wystartowała 13 marca 2023 r. Potrwa do 8 kwietnia albo do momentu wyczerpania zdrapek.
W loterii mogą wziąć udział klienci, którzy zrobią zakupy na odpowiednią kwotę. Do wygrania są miliony drobnych podarunków prezentowych, 200 tys. doładowań do Wirtualnego Portfela (z datą wykorzystania do 22 kwietnia) oraz 100 nagród głównych rzędu 60 tys. zł. Wśród nagród rzeczowych są produkty takich marek jak m.in. Adidas, Alpro, Dove, Garnier, Kubuś, M&M's czy Skittles. Doładowania do Wirtualnego Portfela są o wartości 5, 10, 50, 100, 500 i 1 tys. zł. Do wzięcia udziału w loterii uprawnia przekroczenie progu wydatków za zakupy. Od kwot przysługują zdrapki. Za zakupy powyżej 149 zł klient otrzymuje 2 zdrapki, powyżej 199 zł – 3 zdrapki, powyżej 299 zł – 5 zdrapek, powyżej 399 zł – 7 zdrapek, powyżej 499 zł – 9 zdrapek. Wydanie zdrapek fizycznych (a nie tych przypisanych do karty Moja Biedronka) jest możliwe po zrobieniu jednorazowych zakupów. Jednak kategorie można łączyć, zatem jeśli kupimy napoje za 39 zł i zrobimy zakupy na łączną kwotę ponad 150 zł, to otrzymamy 3 zdrapki.