UPC Polska oficjalnie znika z rynku. Co czeka klientów popularnego dostawcy internetu?
"UPC to teraz Play. Z dniem 31 sierpnia 2023 r. następuje prawne połączenie spółek P4 i UPC Polska, które jest ostatnim formalnym etapem integracji rozpoczętej w kwietniu ubiegłego roku" – czytamy w komunikacie spółki.
Zmianę widać choćby wpisując w przeglądarce internetowej upc.pl – strona taka już się nie wyświetli, zostaniemy automatycznie przeniesieni na stronę play.pl.
Proces ruszył w kwietniu 2022 r., kiedy to P4 przejęło UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł.
"Dalszy rozwój po połączeniu operatorów pozwoli na zapewnienie klientom różnorodnych ofert dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających użytkowników" – zapewnia spółka.
W komunikacie poinformowano też, że wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego "UPC Polska staje się formalnie częścią spółki P4, która przejęła wszelkie prawa i obowiązki UPC Polska".
Oznacza to, że obecni klienci UPC Polska mogą nadal korzystać ze swoich usług na dotychczasowych warunkach. Zarówno czas trwania umów, wysokość opłat jak i dane rachunku bankowego do dokonywania wpłat pozostają niezmienione.
Jak zapewniono klientów – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dostępne będą na play.pl od piątku 1 września br.
Koniec UPC, od teraz to już Play
Wcześniej w INNPoland informowaliśmy, że – po zmianie właściciela – UPC Polska zmniejszyła aktywności reklamowe aż o trzy czwarte.
Stało się tak, choć Jean–Marc Harion, CEO Play, zapewniał, że jest świadomy, jak "mocno" marka UPC jest "zakorzeniona w świadomości polskich użytkowników.
Po zmianie właściciela pracownicy UPC Polska zostali przeniesieni z biurowca Spark (przy al. Solidarności na warszawskiej Woli) do biura Neopark (na warszawskim Mokotowie), w którym mieści się siedziba P4.
Pod koniec 2022 r. Play obsługiwał 12,8 mln aktywnych klientów mobilnych. Z kolei UPC Polska liczył 1,57 mln klientów na koniec 2021 r.
Liberty Global, do którego należało wcześniej UPC Polska, to międzynarodowy operator szerokopasmowego internetu i telewizji. Działa w ponad 30 państwach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Z kolei nowy właściciel UPC Polska (spółka P4) figurował wcześniej pod nazwą Netia Polska.