Kolejne zmiany w UPC Polska. Jak podaje nieoficjalnie portal branżowy wirtualnemedia.pl, UPC Polska ma zmienić nazwę na Play.
Na razie nie wiadomo, kiedy rozpocznie się ta rewolucja, ale wstępne informacje wskazują, że będzie przeprowadzana stopniowo. Jego pierwszym elementem ma być kampania reklamowa "UPC przeszło do Play".
Rebranding ma zapewnić firmie oszczędności. Wystarczy wejść na stronę internetową UPC, aby zobaczyć tam dwa logotypy – zarówno zielony kwiat w kole symbolizujący UPC, jak i fioletowe logo Play. Zmiana nazwy z UPC Polska na Play ma być także ważnym elementem budowania jednej, wspólnej marki.
Co z abonentami użytkowników UPC Polska? Nic nie powinno się zmienić. Co więcej, serwis branżowy ustalił, że marka UPC zniknie nie tylko z Polski.
Głos w sprawie zapowiadanych zmian zabrała już sieć Play. "Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki" – czytamy w oficjalnym komunikacie, który sieć Play przesłała do redakcji portalu money.pl.
UPC Polska i Play mają wspólnego właściciela – to firma P4. 1 kwietnia 2022 r. operator sieci potwierdził, że nabył 100 proc. udziałów Liberty Global w UPC Polska. Transakcja opiewała na 7 mld zł. Wcześniej wyraziła na nią zgodę Komisja Europejska (KE).
Po zmianie właściciela UPC Polska zmniejszyła aktywności reklamowe aż o trzy czwartą. Stało się tak, choć Jean–Marc Harion, CEO Play, zapewniał, że jest świadomy, jak "mocno" marka UPC jest "zakorzeniona w świadomości polskich użytkowników.
Po zmianie właściciela pracownicy UPC Polska zostali przeniesieni z biurowca Spark (przy al. Solidarności na warszawskiej Woli) do biura Neopark (na warszawskim Mokotowie), w którym mieści się siedziba P4.
Portal wirtualnemedia.pl donosi, że przenosiny dotyczyły aż kilkuset osób. Jeden z pracowników firmy ujawnił w rozmowie z serwisem, że choć znalazło się miejsce dla każdego, to praca odbywa się w "modelu hybrydowym".
Pod koniec 2022 r. Play obsługiwał 12,8 mln aktywnych klientów mobilnych. Z kolei UPC Polska liczył 1,57 mln klientów na koniec 2021 r.
Liberty Global, do którego należało wcześniej UPC Polska, to międzynarodowy operator szerokopasmowego internetu i telewizji. Działa w ponad 30 państwach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Z kolei nowy właściciel UPC Polska (spółka P4) figurował wcześniej pod nazwą Netia Polska.
W ostatnim czasie głośnych echem odbiły się zapowiedzi dotyczące stopniowego wygaszania sieci 3G przez operatorów. Już we wrześniu ten proces rozpoczną Orange oraz T–Mobile.
Z kolei w Play jeszcze nie zapadła ostateczna decyzja w sprawie 3G. "Play będzie dostosowywać strategię w tym zakresie w zależności od dostępności nowych zasobów częstotliwości i zarządzania dotychczasowymi wykorzystywanymi w tych technologiach" - czytamy w komunikacie, który cytuje TVN24 Biznes.
Czytaj także: https://innpoland.pl/192131,jak-nie-dac-sie-zhakowac-jesli-masz-samsunga-wylacz-te-ustawienia