Oglądalność TVP Info leci na łeb na szyję. Stacja daleko za... TV Republika
TVN24 od dłuższego czasu cieszy się dużą popularnością wśród widzów, co potwierdzają także dane z marca br. Stała pozycja lidera potwierdza, że kanał ten nadal utrzymuje zaufanie i zainteresowanie widzów.
Rekordowy spadek widowni TVP Info – katastrofalny wynik
Według danych Nielsen Audience Measurement, średni dobowy udział TVN24 w marcu 2024 roku wyniósł 6,21 proc. To oznacza wzrost o 26,73 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. TVN24 utrzymuje swoją pozycję lidera, co potwierdza stabilność i zaufanie widzów do tego kanału informacyjnego.
Największym zaskoczeniem marcowych danych jest awans propagandowej Telewizji Republika. Z miejsca ósmego na drugie w rankingu, co stanowi jednocześnie trzecią najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania tego kanału (2,94 proc.). To wzrost o 3166,67 proc., co czyni go największym wzrostem w zestawieniu.
Polsat News osiągnął udział w rynku na poziomie 1,51 proc. Wprawdzie odnotował spadek o 3,82 proc. w porównaniu z marcem 2023 roku, jednakże nadal utrzymuje się jako istotny gracz na polskim rynku medialnym. Kanał ten pozostaje jednym z głównych źródeł informacji dla polskiego społeczeństwa.
Niestety, TVP Info, mimo wprowadzenia zmian w grudniu ubiegłego roku, zanotowało znaczący spadek oglądalności. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,30 proc., co oznacza spadek o aż 71,74 proc. Wprowadzone zmiany w nadawaniu oraz rebranding kanału nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, a widzowie wyraźnie zareagowali na nową odsłonę.
Kolejnym ciekawym zjawiskiem w marcowym zestawieniu jest znaczący wzrost popularności PiS-owskiej tuby Telewizji wPolsce.pl. Ta niszowa stacja zaskoczyła wzrostem o 1033,33 proc., plasując się na dziewiątej pozycji w rankingu.
Nowy kanał Polsatu, a oglądalność TVP
W marcu 2024 roku na polskim rynku medialnym pojawił się nowy gracz – Polsat News Polityka. Debiutując na ósmej pozycji, kanał ten zadebiutował 10 stycznia bieżącego roku. Pomimo relatywnie niskiego startu, średni rynkowy udział stacji w marcu br. wyniósł 0,38 proc., co świadczy o pewnym zainteresowaniu widzów nową propozycją informacyjną.
Największy udział wśród grup kanałów newsowych w marcu 2024 roku zanotowała Telewizja TVN, osiągając 6,74 proc. Świadczy to o stabilnej pozycji TVN na rynku, który wzrósł o 24,58 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego, co potwierdza ich znaczącą rolę w krajobrazie medialnym.
Niestety, anteny newsowe Telewizji Polskiej spadły z pierwszego na trzecie miejsce. Udział TVP Info i TVP3 zmniejszył się o 62,36 proc. do 2,07 proc. Pomimo prowadzenia zmian w stacji, spadek oglądalności sugeruje konieczność dalszych działań w celu odzyskania zaufania i zainteresowania widzów.
Analiza danych dotyczących oglądalności kanałów informacyjnych za marzec 2024 roku ukazuje zmienną naturę rynku mediowego w Polsce.