Błaszczykowski w kadrze nie gra, a Euro 2024 już wygrał. Finansowo

Sebastian Luc-Lepianka
17 czerwca 2024, 13:33 • 1 minuta czytania
Jego twarz widzimy wszędzie - reklamuje porównywarki ubezpieczeń, aplikacje płatnicze, Rossmanna, a w obecnym Euro 2024 jestem ekspertem w TVP Sport. Były kapitan już po mistrzostwach w 2016 roku został okrzyknięty sportowcem z największym wzięciem wśród reklamodawców. I wiele się to nie zmieniło.
Jakub Błaszczykowski jest nadal popularny wśród reklamodawców. Fot. Wojciech Olkuśnik/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

W nowej kampanii reklamowej Rossmanna Jakub Błaszczykowski promuje selfcare w spocie "Jak wygrywają najlepsi?". Wprawdzie dbanie o siebie jest częścią treningu i rzeczywiście ważne, na to pytanie odpowiada najlepiej sam Kuba i jego kariera. Oprócz stałej obecności w reklamie i bycia filarem dla naszej reprezentacji, były skrzydłowy inwestuje także w nieruchomości i prowadzi bardzo aktywną działalność charytatywną.


Jakub Błaszczykowski królem reklamy

Zaangażowanie w reklamę musiało być złotym strzałem dla byłego piłkarza. Jak informował "Super Express", w 2017 roku zarobił około 12 milionów złotych, z czego dużą częścią były dochody za udział w reklamach. Błaszczykowski zarabiał ok. 2,5 mln brutto za sezon. 

Z badań MediaCom w tamtym okresie wynikało, że cieszył się największym wzięciem wśród polskich sportowców na rynku reklamy. W rankingach wyprzedził m.in. Roberta Lewandowskiego, Krzysztofa Hołowczyca i Marcina Gortata. Jego atrakcyjność oceniano na podstawie popularności i sympatii, autorytetu oraz spójności z różnymi markami. Łącznie uzyskał 119 punktów, dwa razy więcej niż Krzysztof Hołowczyc. Był twarzą kampanii reklamowych Pepsi i Lay's.

We wrześniu 2020 roku Błaszczykowski kupił trzy luksusowe apartamenty w warszawskim wieżowcu Złota 44. A założona przez niego Fundacja "Ludzki Gest" w tym samym roku przekazała 400 tys. zł na walkę ze skutkami pandemii koronawirusa. W 2022 roku przesłała z kolei 250 tys. zł na pomoc obywatelom Ukrainy po inwazji Rosji.

Innym dużym gestem, z którego jest znany to pomoc klubowi Wisły Kraków w 2019 roku, gdzie zgodził się grać za symboliczne wynagrodzenie 500 zł.

W 2024 roku pojawia się on w opisanych na wstępie reklamach Rossmanna, porównywarki ubezpieczeń Mubi i stał się ambasadorem aplikacji finansowe mPay. W czerwcu wizerunek piłkarza związany z tą marką ma pojawiać się m.in. na przystankach komunikacji miejskiej w dużych miastach. 

Na Euro 2024 Błaszczykowski pojechał nie w roli zawodnika, a eksperta dla TVP Sport. Komentuje na gorąco w gronie innych gwiazd wydarzenia, do jakich doszło na murawie.

Ostatni raz nasz pomocnik wybiegł na murawę w piątek podczas towarzyskiego meczu z Niemcami na PGE Narodowym. W seniorskiej kadrze Polski Jakub Błaszczykowski rozegrał 109 występów.

Warto też pamiętać, że w lutym 2024 roku na Amazon Prime pojawił się poświęcony mu film dokumentalny "Kuba".

Nowe inicjatywy Żabki

W maju 2024 roku mPay i Żabka podpisały współpracę. Sieć sklepów z zielonym płazem ostatnio nas zaskakuje, od testów robota po właśnie nietypowe partnerstwo. Jednym z nich było ogłoszenie współpracy z marką Prosto w celu stworzenia... kolekcji ubrań.

Inspirowana jest jedzeniem i miejską przestrzenią, ze szczególnym uwzględnieniem znaków ruchu drogowego. Te ostatnie pojawiły się jako ważny element wzoru nowej kolekcji, składającej się z trzech elementów – bluzy, koszulki i czapki z daszkiem.

Czytaj także: https://innpoland.pl/206666,kolekcja-ubran-w-sklepach-zabka-wspolpraca-z-marka-prosto