Cztery aplikacje na zwiększenie produktywności. Z nimi zyskasz na czasie

redakcja INNPoland.pl
03 grudnia 2024, 16:58 • 1 minuta czytania
Każdy z nas stara się jakoś ułożyć czas i nadążyć za tempem życia. Niezależnie, czy jesteś uczniem, studentem, pracownikiem, czy po prostu chcesz być bardziej zorganizowany, przedstawiamy, które Ci w tym pomogą. Wybraliśmy cztery, które sprawdziły się nam najlepiej.
Zestawiliśmy 4 aplikacje pomagające w pracy. Fot. Nick White / Mood Board / Rex Fe/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Chcesz zapanować nad chaosem? Sprawić, żeby dzień miał więcej sensu? Potrzebujesz do tego tylko kilku odpowiednich narzędzi – aplikacji wspomagających Twoją produktywność, ułatwiających lepszą organizację zadań.


Poznaj zestawienie czterech wyjątkowych aplikacji, które pomogą Ci w pracy i nauce.

1. Notion – wszystko w jednym miejscu

Notion to aplikacja, która może być Twoim osobistym cyfrowym notatnikiem, organizatorem, plannerem i miejscem do przechowywania pomysłów. Idealna do prostych list zadań i skomplikowane projekty grupowe.

Notion to przestrzeń, którą sam sobie tworzysz. Możesz mieć tam notatki, zadania, tabelki, a nawet kalendarz

Potrzebujesz zrobić tzw. mapę myśli do nowego projektu? Proszę bardzo. 

Chcesz zaplanować wszystkie etapy swojego zadania? Nic trudnego.

Notion pozwala też na:

2. Trello – organizuj zadania jak profesjonalista

Czasem trudno ogarnąć wszystko, co masz na głowie. Praca, studia, projekty… no i te wszystkie małe sprawy wypełniające resztę dni. Tu na scenę wchodzi Trello. To aplikacja, dzięki której możesz wizualizować swoje zadania w postaci tablicy. 

Każde zadanie jest kartą. Można ją przesuwać, zmieniać, komentować i aktualizować.

Działa jak cyfrowa lista rzeczy do zrobienia, ale znacznie bardziej rozbudowana i przyjazna dla oka. Przeciągasz kartę, zaznaczasz zadanie jako wykonane, dodajesz komentarze – wszystko w jednym miejscu.

Trello doceni każdy, kto:

Trello to prostota i efektywność w jednym, szczególnie dla osób mających do ogarnięcia wiele spraw, chcących mieć wszystko pod ręką.

3. Forest – zamień czas offline na drzewa

Forest jest aplikacją, która pomoże Ci skupić się na nauce czy pracy oraz sprawi, że zrobisz coś dobrego dla planety. 

Jak to działa? 

Sadzisz wirtualne drzewo, ustawiasz konkretny czas (np. 30 minut), a następnie... odkładasz telefon. Jeśli zerkniesz na ekran przed upływem czasu, drzewo umiera. Ale jeżeli wytrwasz do końca, drzewo rośnie.

I co najlepsze – za każde wyhodowane drzewo, aplikacja sadzi prawdziwe drzewa na świecie!

Dlaczego warto? Forest działa na podstawie techniki Pomodoro – krótkie okresy intensywnej pracy, oddzielone przerwami. Jest idealne osobom "walczącym" z ciągłą potrzebą zerkania na telefon.

4. Google Keep – proste notatki na każdą okazję

Google Keep to ostatnia aplikacja na naszej liście, ale wcale nie mniej użyteczna. To narzędzie do robienia prostych notatek, które zawsze masz pod ręką.

Czasem nie potrzebujesz całej bazy danych ani rozbudowanego organizatora – wystarczy Ci miejsce, w którym zanotujesz coś na szybko. Keep to właśnie takie narzędzie. Tworzysz kolorowe notatki, dodajesz przypomnienia, a wszystko to synchronizuje się z Twoim kontem Google, więc możesz do tego wrócić w każdym momencie.

Dużym plusem jest możliwość użycia trybu incognito, jeśli pracujesz na cudzym komputerze (np. w bibliotece).

Czytaj także: https://innpoland.pl/209471,placefinder-znajdzie-miejsce-w-pociagu-gdy-pkp-twierdzi-ze-juz-nie-pojedziesz-kazdy-potrzebowal