W Warszawie będą autonomiczne autobusy. "Sam pojedzie na myjnię"

MZA opublikowało nową listę zakupów. Rozpisany przez spółkę przetarg podzielony jest na 4 elementy. Pierwszy dotyczy 25 sztuk tzw. solówek, czyli pojazdów 12-metrowych. Drugi to 50 sztuk 18-metrowych "przegubowców", a trzeci dziesięciu 10-metrowych autobusów.
Czwarty zakłada zakup pięciu autonomicznych autobusów o długości 12 metrów każdy. Od razu uspokajamy – nie musisz martwić się, że ta kilkunastometrowa bestia wybierze wolność na warszawskich ulicach.
Czytaj także: https://innpoland.pl/211289,polscy-pracodawcy-rezygnuja-z-pracy-zdalnej-przeszkody-czy-wymowkiTylko w zajezdni
"Nadal to kierowcy będą wozili warszawiaków po ulicach stolicy" – zapewniał w rozmowie z PAP rzecznik MZA Adam Stawicki.
Według niego tryb autonomiczny będzie ograniczał się do zajezdni autobusowych.
"Gdy kierowca zjedzie do zajezdni, to autobus już sam pojedzie na myjnię czy zaparkuje" – dodaje Stawicki.
Rzecznik MZA ujawnił również szczegóły wykorzystywania nowych technologii w autobusach elektrycznych. Te mają być niskopodłogowe i ładowane wtyczkowo.
Czytaj także: https://innpoland.pl/211208,beda-dyktowac-warunki-co-oznacza-odkrycie-nowych-zloz-bialego-zlota"Kiedyś zamawialiśmy autobusy ładowane przez pantograf, ale teraz, ponieważ zwiększyły się pojemności baterii, przy zachowaniu małych rozmiarów, nie jest to konieczne" - mówił Stawicki.
Nowe warszawskie autobusy mają jeździć cały dzień na jednym ładowaniu.
Rozbudowa floty
Już prawie 200 autobusów elektrycznych jeździ w barwach Miejskich Zakładów Autobusowych. W ostatnim czasie dołączyło do nich 30 kolejnych, dwunastometrowych pojazdów. Kiedy zobaczymy autonomiczne pojazdy?
Czytaj także: https://innpoland.pl/211097,ekspert-o-planie-gospodarczym-jestem-rozczarowanyWedług przetargu wybrana firma będzie miała od 17 do 20 miesięcy na dostarczenie pojazdów.
"Jest też opcja podwojenia bez konieczności rozpisywania kolejnego przetargu, czyli mówimy tu o 180 nowych, elektrycznych autobusach" – dodaje rzecznik MZA.