Spółka Rolls-Royce'a i Hispano-Suiza (Safran), czyli Aero Gearbox International, zdecydowała o budowie w województwie podkarpackim nowej fabryki. Powstawać będą w niej podzespoły do silników lotniczych.
W nowym zakładzie produkowane będą podzespoły do wszystkich silników znajdujących się w ofercie brytyjskiego przedsiębiorstwa. Na dwóch liniach produkcyjnych powstawać będą łopatki turbin niskiego ciśnienia, a na drugiej wirniki sprężarek niskiego ciśnienia.
Inwestycje
Rodzima fabryka Hispano-Suiza, należąca do Grupy Safran, wyposaża m.in. maszyny A 320, A 340, A 380 i Boeingi 737 oraz potężne 787. Teraz firma z Sędziszowa chce uruchomić kolejną fabrykę - ma być gotowa w lipcu przyszłego roku i będzie leżała niemal po sąsiedzku z obecnie istniejącym zakładem. Dzielić je będzie odległość zaledwie trzech kilometrów. W tym roku Hispano-Suiza oddał do użytku również swoje Centrum Logistyczne w w Sędziszowie Małopolskim.
Pracę w nowych zakładach znajdzie około 100 osób. Rozpoczęcie pierwszych dostaw jest planowane w 2017. Rolls-Royce i Hispano-Suiza będą wspólnie zarządzać działalnością Aero Gearbox International.
– Chciałabym pogratulować wszystkim osobom z Rolls-Royce i Hispano-Suiza, którzy przyczynili się stworzenia tego nowego joint venture. „Aero Gearbox International” to wyraz kontynuacji długotrwałych relacji pomiędzy naszymi firmami, jej działalność pozwoli firmie Hispano-Suiza utrzymać pozycję globalnego lidera na rynku układów przeniesienia napędu przeznaczonych dla samolotów pasażerskich – powiedziała Hélène Moreau-Leroy, CEO Hispano-Suiza.
Stopy aluminium w najnowocześniejszym wydziale
Z kolei Norbert Arndt, Rolls-Royce, Executive Vice President, podkreślił, że "wiodąca pozycja Rolls-Royce w segmencie dużych silników lotniczych opiera się zarówno na innowacji, jak i udowodnionej ekspertyzie".
– To joint venture ma obydwie te cechy. Jestem dumny z efektów pracy naszych zespołów i jestem jednocześnie pewien, że nasi klienci z sektora lotnictwa cywilnego będą zadowoleni – zaznaczył Arndt.
W Sedziszowie Małopolskim już produkuje się specjalistyczne elementy w wydziale komponentów strukturalnych, w którym wytwarza się m. in. gondole lotnicze produkowane ze stopów aluminium i tytanu. To jeden z najnowocześniejszych wydziałów produkujących części lotnicze w Polsce.