Autobusy Solaris Urbino.
Autobusy Solaris Urbino. Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
Reklama.
Francuzi chcą, aby od 2025 roku komunikacja miejska w Paryżu dysponowała wyłącznie ekologicznymi pojazdami. Stąd też kolejna duża szansa dla Solarisa. Jeżeli jego najnowszy model Urbino 12 spełni oczekiwania przedstawicieli przedsiębiorstwa transportu miejskiego w stolicy Francji, to prace nad rozwojem bezemisyjnej floty z udziałem polskiej firmy wejdą na kolejny wyższy szczebel. Testowany pojazd ma 30 miejsc, z czego 16 siedzących.
Niemcy cenią polską solidność
To kolejny krok Solarisa w kierunku ekspansji międzynarodowej, a założyciele spółki zaczynali przecież od prac dorywczych i niewielkiego warsztatu w Szwecji – o czym pisaliśmy w INNPoland. Wkrótce elektryczne autobusy firmy wyjadą na ulice Barcelony. Z kolei już wożą pasażerów m. in. w Niemczech (np. w Berlinie, Hamburgu, Dusseldorfie, Dreźnie czy Brunszwiku) oraz Szwecji (Västeras). Ponadto przedsiębiorstwo wygrało także przetarg na dostarczenie floty 41 tramwajów w Lipsku – o czym pisaliśmy w INNPoland.
Autobusy elektryczne Solarisa są także dostępne na ulicach polskich miast, jak Warszawa, Ostrołęka, Inowrocław czy Jaworzno. W tym ostatnim mieście dzięki współpracy z firmą Ekoenergetyka z Zielonej Góry, powstał zautomatyzowany system szybkiego ładowania autobusów elektrycznych, który pozwala w pełni naładować baterie pojazdu w zaledwie 50 minut. Także podobne stacje ładowania o mocy wyjściowej 80 kW zostaną użyte w Paryżu.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Źródło: Money.pl