
Reklama.
Sportowa Syrena za 60 tys. euro
Koszt zakupu Syreny Meluzyny R. wynosi minimum 60 tys. euro. Jak zapewnia firma, wysoka kwota nie odstraszy potencjalnych klientów. W rozmowie z TVN24bis.pl Iwona Męczyńska, dyrektor Marketingu i PR w AK Motor Polska – producenta samochodu, wpłynęły już pierwsze zapytania od osób zainteresowanych nabyciem pojazdu.
Koszt zakupu Syreny Meluzyny R. wynosi minimum 60 tys. euro. Jak zapewnia firma, wysoka kwota nie odstraszy potencjalnych klientów. W rozmowie z TVN24bis.pl Iwona Męczyńska, dyrektor Marketingu i PR w AK Motor Polska – producenta samochodu, wpłynęły już pierwsze zapytania od osób zainteresowanych nabyciem pojazdu.
Syrena Meluzyna R. posiada silnik o mocy ponad 400 koni mechanicznych. Samochód powstał z materiałów kompozytowych, a jego waga wynosi 1100 kilogramów. Auto jest oferowane w limitowanej wersji.
Producentem nowej wersji Syreny Meluzyny jest założona przez polsko-kanadyjskiego biznesmena Arkadiusza Kamińskiego, firma AK Motor International Corporation. Na mocy umowy zawartej kilka lat temu z FSO, nabyła prawa do rozwoju, wytwarzania i marketingu nowych modeli tej marki pod nazwą AK Syrena.
Jest Syrena, czekamy na Syrenkę
Jednak Syrena Meluzyna R. to nie jedyny model marki kojarzonej z PRL, jaki może wyjechać na polskie drogi. Ambicje wprowadzenia na rynek podobnego pojazdu nie ukrywa także firma AMZ Kutno, która słynie z konstruowania pojazdów dla wojska – o czym pisaliśmy w INNPoland.
Jednak Syrena Meluzyna R. to nie jedyny model marki kojarzonej z PRL, jaki może wyjechać na polskie drogi. Ambicje wprowadzenia na rynek podobnego pojazdu nie ukrywa także firma AMZ Kutno, która słynie z konstruowania pojazdów dla wojska – o czym pisaliśmy w INNPoland.
Przedsiębiorstwo stworzyło już prototyp pojazdu. Było to możliwe m. in. dzięki wsparciu otrzymanemu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) z programu Demonstrator w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG).
Kilka miesięcy temu AMZ Kutno wywołało sensację, kiedy testowało prototyp samochodu na autostradzie A1 w warunkach drogowych – o czym pisaliśmy w INNPoland. Auto ma trafić do seryjnej produkcji w tym roku pod marką Syrenka.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl