
Na plus kredytobiorcy działa korzystanie z kart kredytowych do zakupów w internecie czy też prowadzenie jakiegoś rodzaju kalendarza online – znak, że dana osoba próbuje efektywnie zarządzać swoim czasem. Paradoksalnie, okazuje się, że skłonność do balang czy ilość – oraz tematyka – wrzucanych do mediów społecznościowych zdjęć „nie korelują” z rzetelnością spłat.
Ale do tego dochodzą nowe, czasem nieszablonowe wskaźniki wiarygodności klienta. – Np. to, o jakich porach dnia używamy internetu. Osoby, które lepiej spłacają wzięte pożyczki, zwykle raczej spędzają czas na portalach społecznościowych wieczorem, a nie w ciągu dnia. Inną sprawą są osoby, budujące siatkę kontaktów, z przyjaciółmi ze studiów, współpracownikami z poprzednich firm itp. Na dużych populacjach, statystycznie dałoby się też udowodnić, że lepszymi kredytobiorcami są osoby publikujące więcej informacji na swój temat – wylicza.
Za pomocą analityki predyktywnej można przewidywać popyt na określone produkty, minimalizować liczbę zwrotów produktu, manipulować cenami, optymalizować loterie i inne gry losowe, przewidywać trendy dotyczące haute couture czy designu, sterować przepływem hospitalizowanych pacjentów, prowadzić politykę kadrową przedsiębiorstwa itd.
Napisz do autora: mariusz.janik@innpoland.pl