
Według Fujitsu jesteśmy w trzeciej fazie cyfrowej transformacji. Etapem pierwszym był po prostu internet. W fazie drugiej uwolniliśmy się od kabli, a sieć stała się mobilna. Ten etap mamy za sobą. Jesteśmy tuż przed trzecią fazą, którą będzie Internet Rzeczy. Po niej, w nieokreślonej na razie przyszłości czeka nas faza czwarta: sztuczna inteligencja i robotyka.
Human Centric Innovation is an approach to creating business and social value by empowering people with digital technology. It is about bringing together three key value drivers - creativity, intelligence and connectedness. Each value is derived from dimensions of people, information and infrastructure.
Human Empowerment: Empowering people with digital technology Creative Intelligence: Using intelligence derived from analyzing data and employing algorithms Connected Infrastructure: Connecting things and the infrastructure of business and society. Fujitsu believes Human Centric Innovation is the key approach to achieving real business and social value from digital transformation. Digital technology of course is crucial to this. But unless we build it around people, we put the potential at risk.
Technology is neither good nor bad. How people use it matters. It is each of us who make a choice. Fujitsu believes conscious collaboration by stakeholders will overcome the digital paradox, leading to a safer, more prosperous and sustainable world. We call it a Human Centric Intelligent Society.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Fujitsu.
