
To tylko kilka przykładów - każdego miesiąca powstają nowe startupy, rośnie także zainteresowanie technologią wśród krajowych inwestorów.
Pierwszym rynkiem który zaadaptował VR w Polsce były nieruchomości. Płynąca z VR możliwość realistycznego przedstawienia przestrzeni czy też przeniesienia potencjalnego klienta do wnętrza nieistniejącego jeszcze budynku, błyskawicznie wzbudziła zainteresowanie co większych i odważniejszych deweloperów.
Obecnie, VR w Polsce zaczyna być wykorzystywany w coraz większej ilości branż. Wyświetlacze VR na dobre zadomowiły się na imprezach masowych, coraz częściej także stają się częścią kampanii promocyjnych.
VR pojawia się także w zaskakujących miejscach - kilka miesięcy temu, protestujące pielęgniarki i położne wykorzystały go w swojej kampanii. Wykorzystując technologię filmów 360, wykonano materiał, prezentujący warunki pracy pielęgniarek z perspektywy pierwszej osoby. Dzięki temu, politycy i dziennikarze mogli na własne oczy zobaczyć problemy tej grupy społecznej, niemal wchodząc w buty jej członków.
Piotr Baczyński jest współzałożycielem agencji interaktywnej Esencja Studio, z której w 2014, przy wsparciu szwajcarskiego anioła biznesu zrodziła się spółka Immersion – jedna z pierwszych na świecie firm specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania na systemy wirtualnej rzeczywistości nowej generacji. Projekty realizowane przez spółkę wykorzystują technologię wirtualnej rzeczywistości do tworzenia aplikacji skierowanych do biznesu, w takich branżach jak nieruchomości, przemysł czy marketing dla klientów w Polsce, Europie Zachodniej, USA i na Bliskim Wschodzie. Wśród projektów opracowanych przez spółkę Piotra Baczyńskiego znajdują się m.in wirtualna prezentacja Warsaw Spire, pierwsze na świecie odtworzone w VR centrum handlowe czy też wirtualna prezentacja Warszawy na EXPO 2015 w Mediolanie.