Reklama.
Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami, potwierdzonymi po południu oficjalnym komunikatem prasowym, serwis, który wprowadzał Polaków w świat handlu w internecie poszedł pod młotek za 3,25 mld dol., czyli około 12,5 miliardów zł. O takiej sumie spekulowano zresztą od wielu tygodni. Wyłożyła je grupa funduszy – Cinven, Permira oraz Mid Europa Partners. Ten ostatni znany jest też na polskim rynku jako właściciel sieci sklepów Żabka – przygotowywanych od pewnego czasu do sprzedaży za około 4 miliardy złotych.
W ten sposób dotychczasowy właściciel Allegro – koncern mediowy Naspers – wydaje się pozbywać nieco kłopotliwego majątku. Kłopotliwego nie dlatego, by coś groziło polskiemu portalowi – chodzi raczej o to, że jego wartość rosła wolniej niż innych aktywów południowoafrykańskiego koncernu. Co więcej, Naspers ma chrapkę na bardziej dynamiczne niż Polska rynki, np. brazylijski.
Allegro nie jest więc rosnącą gwiazdą lecz raczej stabilnym pewniakiem: portal odwiedza 14 mln użytkowników miesięcznie. Informacja została potwierdzona komunikatem prasowym. Nabywcy podkreślili w nim auty Allegro: perspektywy silnego strukturalnego wzrostu polskiego rynku e-commerce, atrakcyjny model biznesowy, wartość "kultowej marki" oraz wielki potencjał kreowania wartości biznesu. Fundusze pokonały w rywalizacji o Allegro takich globalnych gigantów branży, jak amerykański eBay czy chiński portal Alibaba.
Napisz do autora: mariusz.janik@innpoland.pl