Ten raport nie pozostawia wątpliwości. Pompują miliony w lotnisko, a nikt nie chce z niego latać

Z Radomia nie chcą latać żadni przewoźnicy. Uważają, że przeniesienie ruchu lotniczego ze stolicy do Radomia jest zagrożeniem dla ich działalności.
Z Radomia nie chcą latać żadni przewoźnicy. Uważają, że przeniesienie ruchu lotniczego ze stolicy do Radomia jest zagrożeniem dla ich działalności. fot. Marcin Kucewicz / Agencja Gazeta
Na zaproszenie Ministerstwa Infrastruktury siedem linii lotniczych konsultowało przeniesienie ruchu lotniczego z Warszawy do Radomia, którego wielka modernizacja właśnie trwa. Spotkanie nie pozostawia wątpliwości - rozbudowa radomskiego portu nie ma sensu, ponieważ większość przewoźników zwyczajnie nie chce stamtąd latać.


Wyprowadzka do Radomia
Na konsultacjach z resortem obecni byli przewoźnicy Sprint Air, Wizz Air, Ryanair, Ryanair Sun, PLL LOT, Jet Story oraz Enter Air, a także anonimowe biuro podróży oraz przedstawiciele lotniska w Bergamo i Manchesterze.

Jak szacuje ministerstwo, w ciągu kilku lat skończy się przepustowość Lotniska Chopina, dlatego należy wprowadzić zasady, pozwalające latać z Warszawy tylko tym przewoźnikom, którzy spełnią określone warunki. Reszta musiałaby się wyprowadzić, np. do pobliskiego Radomia, w który władze obecnie bardzo inwestują. Na spotkaniu z liniami lotniczymi resort badał ich reakcję na ten pomysł.

– Większość przewoźników uważa, że potencjalne objęcie podziałem ruchu lotniczego lotniska w Radomiu stanowi zagrożenie dla ich działalności – czytamy w przygotowanym przez resort raporcie ze spotkania, do którego dotarł TVN24.

Rozbudowa trwa w najlepsze
Ministerstwo nie chce przyznać, ilu dokładnie przewoźników jest przeciwnych pomysłowi wyprowadzki z Warszawy. Wiadomo jednak, że firmy lotnicze pomysł tworzenia podziałów na tych, co mogą latać ze stolicy i tych, którzy nie mogą, uważają za niesprawiedliwy i dyskryminacyjny.


Przeciwne rozbudowie radomskiego lotniska było również biuro podróży oraz włoskie i angielskie porty. Uważają, że przeprowadzka do Radomia może spowodować spadek popularności połączeń lotniczych między Warszawą a zainteresowanymi lotniskami.

– Bez tych konsultacji wiadomo, że nikt się nie chce przeprowadzić do Radomia – kwituje w rozmowie z portalem Adrian Furgalski, ekspert Zespołu Doradców TOR.

Tymczasem władze uparcie inwestują w radomski port grube miliony. Po upadku, przejęło go Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. Ożywienie zupełnie nierentownego lotniska (ostatni samolot pasażerski latał tam w 2017r.), wymaga sporych nakładów finansowych - w pierwszym etapie rozbudowy radomskiego portu 425 mln zł, a w następnych - nawet kolejnych 400 mln.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Anna SzubertAnna Szubert

1 czerwca w Hali Expo w Łodzi odbędzie się siódma edycja pokazu polskich projektantów Marka Wspiera Markę. To wydarzenie wyjatkowe na skalę Polski.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.