Apple to najbardziej wartościowa firma według indeksu Interbrand. Jej wartość to 234,24 miliardów dolarów
Apple to najbardziej wartościowa firma według indeksu Interbrand. Jej wartość to 234,24 miliardów dolarów 123rf.com

Jak co roku Interbrand opublikował listę najbardziej wartościowych marek na świecie. W zestawieniu próżno szukać polskiego akcentu. Prym wiodą Amerykanie – w pierwszej dziesiątce znalazło się aż siedem firm ze Stanów Zjednoczonych.

REKLAMA
Najbardziej wartościowe marki świata
Best Global Brans to coroczny ranking przygotowywany przez Interbrand już od 20 lat. W tym roku na podium znalazły się trzy marki amerykańskie – Apple ((234,24 mld dolarów), Google (167,71 mld dolarów) i Amazon (125,26 mld dolarów).
Jak zauważa „Puls Biznesu”, Apple i Google na czele są już od siedmiu lat. W ciągu roku wartość ich marek wzrosła kolejno o 9 proc. i 8 proc.
Łączna wartość 100 najlepszych marek na świecie wzrosła w ciągu roku o 5,7 proc. i sięga 2,13 bilionów dolarów. Co roku na liście królują marki amerykańskie. W pierwszej edycji w 2000 roku w pierwszej dziesiątce jedyną marką niepochodzącą z USA była Nokia.
Oto 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2019 roku:
1. Apple (234,24 mld dolarów)
2. Google (167,71 mld dolarów)
3. Amazon (125,26 mld dolarów)
4. Microsoft (108,84 mld dolarów)
5. Coca-Cola (63,36 mld dolarów)
6. Samsung (61,09 mld dolarów)
7. Toyota (56,24 mld dolarów)
8. Mercedes-Benz (50,83 mld dolarów)
9. McDonald’s (45,36 mld dolarów)
10. Disney (44,35 mld dolarów)
Największym zaskoczeniem może być spadek Facebooka, który rok temu znajdował się na 9. miejscu, a w tym zniknął z TOP10. Znajdziemy go dopiero na 14. pozycji.
Cała lista dostępna jest na stronie Interbrand.