
Miało być świetnie, wyszło jak zawsze. Kierowcy jak jeden mąż znienawidzili nowy, satelitarny system poboru opłat e-TOLL. Bo chociaż aplikacja w założeniu miała przyspieszyć przejazdy przez bramki, korzystanie z niej doprowadza do białej gorączki. Nie wspominając nawet o tym, że jest niebezpieczne. Aby poprawnie skorzystać z apki, trzeba posługiwać się telefonem. W czasie jazdy. Autostradą.
e-TOLL – czy obowiązkowy?
e-TOLL jest obowiązkowy od 1 października dla pojazdów powyżej 3,5t a dobrowolny - na razie - dla pojazdów mniejszych. Od 1 grudnia jego zainstalowanie będzie jednak koniecznością dla wszystkich, chcących poruszać się swobodnie po polskich autostradach. Tego dnia znikają bowiem "manualne" bramki na odcinkach A2 – między Koninem i Strykowem oraz A4 od Wrocławia do Sośnicy.e-TOLL opinie kierowców
W założeniu e-TOLL ma służyć szybszej realizacji poboru opłat za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce. Po prostu podjeżdżasz do bramki, a system sam sczytuje dane i ściąga środki z uprzednio doładowanego konta. Proste, łatwe i przyjemne. Tylko czy na pewno?e-TOLL – co nie działa?
Użytkownicy zwracają uwagę na długi proces rejestracji i konieczność podania wielu danych i dokumentów w przypadku osób nieprowadzących działalności gospodarczej jak np. dowód rejestracyjny czy dowód osobisty. Zadają przy tym, słuszne poniekąd pytanie, czy faktycznie udostępnienie tych dokumentów powinno być niezbędne, aby opłacić przejazd autostradą?Kiedy niestety podczas jazdy wyłączyłam ekran musiałam ponownie zalogować się do aplikacji co zmusiło mnie do skorzystania z telefonu podczas jazdy. Niezrozumiała również okazała się mapka, gdzie widać kilka trudnych do zidentyfikowania pinezek.
e-TOLL – co działa?
Jak zaznacza Paula Matuszek, z plusów należy wskazać to, że konto można doładować wieloma najpopularniejszymi formami płatności np. Blikiem. – Pomimo przeszkód należy podkreślić, że aplikacja ma za zadanie rozładowanie korków na autostradach zarządzanych przez państwo, co jest istotne szczególnie podczas wakacji czy długich weekendów – podkreśla ekspertka.Aplikacja działa dopiero od niedawna, dlatego należy mieć to na uwadze korzystając z niej. Krajowa Administracja Skarbowa zdaje sobie z tego sprawę i na razie nie nakłada kar za brak opłaty za przejazd.
Poprawy przede wszystkim wymaga obsługa aplikacji, aby wystarczyło ją włączyć przed jazdą i mieć ją włączoną w tle bez konieczności śledzenia jej statusu. Warto również rozważyć możliwość rejestracji z poziomu aplikacji bez konieczności wizyty na stronie internetowej.
Jak zainstalować e-TOLL?
Użytkownik może wybrać jeden z trzech sposobów rejestracji w systemie:Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl
