Shopee, azjatycki gigant e–commerce, ogłosił, że wycofuje się z Polski. Komunikat w tej sprawie umieścił na swojej oficjalnej stronie internetowej.
"Z żalem informujemy, że platforma Shopee Polska kończy działalność" – czytamy w informacji.
Użytkownicy mają ostatni moment na zakup produktów w niskich cenach. Od 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 możliwość składania nowych zamówień za pośrednictwem platformy Shopee Polska zostanie wstrzymana.
Sklep zapewnia, że wszystkie zamówienia złożone przed tą godziną zostaną zrealizowane standardowo. Mimo formalnego zamknięcia Shopee Polska, wsparcie i obsługa zamówień będzie nadal dostępna dla użytkowników, którzy złożyli zamówienia.
Decyzję o opuszczeniu polskiego rynku poprzedziły zwolnienia w Shopee. 17 października 2022 r. szef polskiego oddziału Ian Ho ogłosił podczas spotkania z pracownikami, że zamierza przeprowadzić zwolnienia grupowe. Były częścią globalnej redukcji zatrudnienia, która miał objąć około 10 proc. pracowników.
Spider's Web wyliczał wówczas, że zwolnienia mogą objąć 1/3 firmy, czyli około 100 osób z różnych działów. Pracownicy mieli otrzymać odprawy w wysokości trzech miesięcznych pensji.
Jak tłumaczyła platforma w oświadczeniu przesłanym do portalu wirtualnemedia.pl, decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia wynikała "z bieżącej strategii Shopee, której celem jest optymalizacja wydajności operacyjnej na poziomie globalnym".
Zakończenie działalności Shopee Polska jest o tyle zaskakujące, że jeszcze pod koniec grudnia Michał Tykarski, dyrektor działu rozwoju biznesowego Shopee w Polsce, opowiadał w rozmowie z PAP o ambitnych planach platformy na 2023 r., które obejmowały m.in. zwiększenie liczby przesyłek w Polsce.
Shopee zadebiutowało w 2015 r. w Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie. Platforma konsekwentnie budowała swoją pozycję i szybko stała się liderem w regionie. Miesięcznie notowała 343 mln wizyt.
Do Polski Shopee wkroczyło we wrześniu 2021 r. - i tego ruchu nie dało się nie zauważyć. W maju 2022 r. w polskich mediach pojawiła się reklama z charakterystyczną melodią i tekstem "Shopee pi pi pi".
Niedługo później Sławomir został pierwszym ambasadorem Shopee Polska i zaadaptował swój najbardziej znany utwór "Miłość w Zakopanem" na potrzeby kolejnej reklamy platformy. W listopadzie piosenkarz zakończył współpracę z Shopee.
Czytaj także: https://innpoland.pl/183973,jak-shopee-wzmacnia-polski-rynek-e-commerce