logo
Canal+ podnosi cenę pakietu Fot. Wojciech Strozyk/Reporer/East News
Reklama.
  • Canal+ zdecydował się na podwyżkę ceny pakietu sportowego
  • Rzecznik platformy tłumaczy, że aktualizacja cennika ma związek m.in. z wyższymi kosztami zakupu i produkcji treści
  • Wcześniej podwyżki cen subskrypcji ogłosiły także inne platformy VOD
  • Canal+ podwyższa cenę pakietu sportowego

    Szalejąca inflacja nie omija rynku VOD – Canal+ postanowił podnieść cenę pakietu sportowego. Od stycznia 2023 r. abonament podrożał o 10 zł.

    Obecnie za Entry+ SPORT trzeba zapłacić 70 zł miesięcznie. Z kolei Canal+ Online w pakiecie ze sportem to wydatek rzędu 49 zł miesięcznie.

    Jednak nie wszyscy zapłacą więcej. Rzecznik Canal+ Piotr Kaniowski tłumaczy w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl, że wyższą cenę zapłacą nowi abonenci. – Klienci, którzy mają umowę, nie muszą się przejmować podwyżkami aż do czasu jej zakończenia – przekonuje. Dlaczego Canal+ zdecydował się na podwyżkę ceny pakietu sportowego? Rzecznik przyznaje, że rosną koszty zakupu i produkcji treści zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. – Duży wpływ na zmianę cennika mają również rosnące koszty spowodowane inflacją – podkreśla.

    To już kolejna podwyżka, na którą Canal+ zdecydował się w ostatnim czasie. We wrześniu 2022 r. wzrosły ceny telewizji satelitarnej o 5–10 zł i zaczął obowiązywać nowy cennik Canal+Online. Teraz ceny pakietów podstawowych pozostają bez zmian.

    Canal+ przygotował także kilka nowości. Użytkownicy mogą kupić paczkę m.in. Canal+ z HBO Max i Playerem za 75 zł. W ofercie jest także paczka z Extra+ za 125 zł miesięcznie (75 zł za pierwszy miesiąc). Co więcej, nowi subskrybenci dostaną za darmo pakiet Cinemax na trzy miesiące (przy Relax+), na pół roku (z Optimum+) lub na rok (z pakietem Extra+).

    Inne platformy też zmieniają cenniki

    Canal+ nie jest wyjątkiem. W sierpniu 2022 r. podwyżki ogłosił też Player. Dla przykładu miesięczny abonament z reklamami podrożał z 8 do 10 zł, a za pakiet bez reklam trzeba płacić 20 zł (wcześniej 18 zł).

    Z kolei Polsat Box wrócił do opłaty za dzierżawę dekodera, ale dotyczy to tylko droższych pakietów. Vectra zaczęła wpisywać od umów klauzulę, dzięki której będzie mogła zwiększać opłaty w zależności od inflacji. Od marca 2023 r. wzrośnie także cena subskrypcji na Viaplay (z 34 do 55 zł).

    Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

    Inflacja w Polsce jeszcze przed szczytem

    Z najnowszych wyliczeń Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że inflacja w grudniu 2022 r. wyniosła 16,6 proc. rdr. Jednak eksperci są przekonani, że szczyt wzrostu cen dopiero przed nami.

    Prognoza Banku Światowego wskazuje, że inflacja w Polsce osiągnie apogeum w I kwartale 2023 r. Z kolei członek Rady Polityki Pieniężnej (RPP) Ludwik Kotecki przewiduje, że powrót do wyższych stawek VAT sprawi, że inflacja w styczniu może wzrosnąć w skali miesiąca o 6–8 proc.

    Czytaj także: