Ta wiadomość zelektryzowała rynek handlowy w Polsce. 7 Eleven prawdopodobnie szykuje się do ekspansji na nasz kraj. To największa na świecie sieć franczyzowych sklepów convenience. W Polsce liderem tego rynku jest Żabka, ma ponad 9300 sklepów. 7 Eleven ma ich ok. 83 tysięcy na całym świecie.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
W Polsce liderem rynku convenience jest Żabka z ponad 9300 sklepów.
Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", przedstawiciele sieci 7 Eleven przygotowali oferty dla franczyzobiorców z Niemiec, Francji, Irlandii, Włoch, Polski, Hiszpanii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Austrii i Szwajcarii.
7 Eleven to największa na świecie franczyzowa sieć sklepów. Działa na rynku convenience, sprzedając najpotrzebniejsze rzeczy, pieczywo, paczkowaną żywność, alkohol (o ile może to robić w danym miejscu), gazety, wyroby tytoniowe, podstawową chemię gospodarczą. W Polsce liderem tego rynku jest Żabka. Działają na nim też inne sieci. Mowa choćby o placówkach Carrefour Express czy sklepach na stacjach benzynowych.
7 Eleven wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Nazwa wzięła się po prostu od godzin otwarcia sklepów – od 7 do 23. Oczywiście nie wszystkie są otwarte dokładnie w tych godzinach. Ale idea convenience polega na wczesnym otwarciu i późnym zamknięciu małego sklepu, w którym można nabyć najpotrzebniejsze rzeczy.
Jak pisze portal Retail Detail sieć poszukuje doświadczonych franczyzobiorców do otwierania nowych oddziałów. Stawia na doświadczonych przedsiębiorców, którzy prowadzą już działalność handlową, gastronomiczną lub hotelarską.
Jak pisze portal FranczyzawPolsce.pl, idea sklepu 7 Eleven zrodziła się już w roku 1927, kiedy to pracownik chłodni w Dallas zaczął sprzedawać, oprócz produktów mrożonych, produkty codziennego użytku – jak chleb, mleko czy jajka. Sprzedaż prowadził też w niedziele i wieczorami, kiedy tradycyjne sklepy już nie funkcjonowały.
Sieć stała się jedną z najbardziej dochodowych i cenionych franczyz w Stanach Zjednoczonych będąc integralną częścią amerykańskiej kultury. Od wielu lat nieprzerwanie lokuje się w czołówce prestiżowego rankingu najlepszych franczyz publikowanego corocznie przez magazyn Entrepreneur.
Ukraińska sieciówka w Polsce? Niewykluczone
Fozzy Group szuka możliwości, aby wprowadzić do Polski sieć supermarketów Silpo – wynika z nieoficjalnych doniesień dziennikarzy portali wiadomoscihandlowe.pl i allretail.ua.
Fozzy Group to wicelider ukraińskiego handluspożywczego, który w portfolio ma także sklepy premium Le Silpo, sklepy farmaceutyczne Bila Romashka, sklepy z gadżetami Ringoo czy dyskonty Thrash.
Poza Ukrainą Silpo słynie z dość nietypowych, bo "tematycznych" sklepów. Sieciówka uruchomiła placówki imitujące m.in. teatr cieni, cyrk czy kosmos. Otworzyła również sklepy z motywami przewodnimi Małego Księcia, Nikoli Tesli czy gry S.T.A.L.K.E.R.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Pod koniec 2021 r. Silpo liczyło ponad 330 placówek. W 2020 r. przychody wyniosły 50 mld hrywien. Dzięki silnej pozycji właściciel sieciówki szuka możliwości rozwoju poza granicami Ukrainy.