SHEIN chce zostać liderem w branży. Stawia na rewolucyjne oprogramowanie
Redakcja INNPoland
20 czerwca 2023, 11:05·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 20 czerwca 2023, 11:05
SHEIN chce zatroszczyć się o środowisko, zmniejszając ilość odpadów materiałów włókienniczych. Marce pomoże w tym oprogramowanie Materia MX od firmy Queen of Raw. Cel jest ambitny – SHEIN chce bowiem zostać liderem w przetwarzaniu nadwyżek magazynowych.
Reklama.
Reklama.
SHEIN chce być liderem w przetwarzaniu nadwyżek materiałów
SHEIN, globalny sprzedawca ubrań, kosmetyków i produktów z kategorii lifestyle oraz Queen of Raw, globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką cyrkularną, ogłosiły współpracę. Jej celem jest wsparcie celu SHEIN, który chce zostać liderem w przetwarzaniu nadwyżek tkanin.
Zachęcamy do subskrybowania nowego kanału INN:Poland na YouTube. Od teraz Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia" i "Po ludzku o ekonomii" możesz oglądać TUTAJ. A wkrótce jeszcze więcej świeżynek ze świata biznesu, finansów i technologii. Stay tuned!
Firma zamierza spożytkować niewykorzystane materiały innych marek i dzięki temu ograniczy wykorzystywanie nowych zasobów tekstylnych. Jednocześnie stworzy alternatywny model biznesowy, który bazuje na zmniejszeniu ilości odpadów materiałów włókienniczych i ograniczeniu wykorzystania nowych surowców.
W tym celu SHEIN wykorzystuje oprogramowanie Materia MX firmy Queen of Raw. Dzięki niemu pozyskuje już istniejące materiały od innych marek i sprzedawców detalicznych, którzy chcą w odpowiedzialny sposób pozbyć się nadmiaru tkanin.
Według algorytmów pomiaru wpływu firmy Queen of Raw, opracowanych przy wsparciu Solve Innovation Future w Massachusetts Institute of Technology (MIT) Solve, przejęcie około 1 miliona metrów materiałów pochodzących z nadwyżki magazynowej, pomogłoby SHEIN stać się jednym z globalnych liderów w przetwarzaniu niewykorzystanych tkanin. Miałoby to pozytywny wpływ na ochronę zasobów wodnych i ograniczenie produkcji CO2, które zostałoby wygenerowane przy użyciu konwencjonalnych metod produkcji.
– Cieszymy się, że możemy wspierać jednego z wiodących światowych detalistów w jego podróży do przekształcenia łańcucha dostaw. Wpływ SHEIN na branżę modową jest zgodny z naszą pozycją globalnego lidera w mierzeniu i raportowaniu wpływu na środowisko dla nadwyżek surowców i odpadów w różnych branżach. Nasza technologia umożliwia SHEIN włączenie lokalnych zapasów tekstyliów od innych marek do swojego modelu biznesowego na żądanie, aby zoptymalizować przyszłą produkcję. W rezultacie zmniejszy to oddziaływanie na klimat i wodę, jednocześnie zwiększając przejrzystość – przyznaje Stephanie Benedetto, Dyrektorka Generalna Queen of Raw.
Na czym polega nowa inicjatywa SHEIN?
Automatyzacja przepływu łańcucha dostaw SHEIN za pomocą oprogramowania Materia MX umożliwia weryfikację niezużytych materiałów, które spełniają zarówno wymagania SHEIN w zakresie zaopatrzenia, jak i standardy Materia MX w kwestii nadwyżki zapasów.
Następnie materiały są udostępniane projektantom SHEIN w celu stworzenia nowych projektów i włączenia ich na rynek w postaci produktów sprzedawanych na platformie SHEIN. Platforma Materia MX umożliwia marce śledzenie i raportowanie danych zgodnie ze standardami opartymi na najnowszych technologiach.
Współpraca jest częścią zobowiązania firmy SHEIN ogłoszonego w 2022 r. podczas World Circular Textile Day, którego misją jest zachęcanie globalnych podmiotów do stworzenia w pełni zrównoważonego przemysłu tekstylnego do 2050 r.
– Partnerstwo z Queen of Raw wspiera nasz postęp w kierunku bardziej zrównoważonego systemu, począwszy od projektowania produktów. Ponieważ model biznesowy SHEIN polega na tworzeniu produktów na żądanie, nie gromadzimy nadwyżek tkanin, co jest jednym z największych wyzwań finansowych i ekologicznych dla przemysłu modowego. Jesteśmy w stanie zakupić wysokiej jakości nadwyżki tekstyliów, co pomaga nam zmniejszyć wpływ na środowisko i stać się przykładem w tej kwestii dla innych firm – przekonuje Caitrin Watson, Dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
EvoluSHEIN to droga do zrównoważonego przemysłu modowego
Współpraca z firmą cyfrową jest jednym z działań umożliwiających marce rozwój programu evoluSHEIN, którego celem jest transformacja modelu biznesowego firmy w zrównoważonym kierunku. SHEIN wyznaczyło trzy kluczowe obszary. Zamierza skupić się na wsparciu i wzmocnieniu społeczeństwa i bezodpadowych innowacjach.
Ich rozwój pozwoli producentowi doskonalić swoje kompetencje jako odpowiedzialnego i zrównoważonego brandu, zajmującego się zarówno kwestiami środowiskowymi, jak i społecznymi, przed którymi stoi dziś cały przemysł modowy.
Innymi działaniami podejmowanymi przez markę są: odpowiedzialne pozyskiwanie surowców, dekarbonizacja, efektywne wykorzystanie zasobów i budowanie systemów obiegowych, przyspieszenie wdrożenia zrównoważonych rozwiązań i technologii.
EvoluSHEIN wyznacza nowy poziom odpowiedzialności dla SHEIN, a także efektywnie pomaga realizować kroki prowadzące do biznesowej transformacji, przy jednoczesnym raportowaniu postępu.