INNPoland_avatar

Ponad 3 mln zł czystego zysku Ekipy w pół roku. Dziecko Friza trafiło do raportu

Paweł Orlikowski

13 sierpnia 2023, 12:40 · 2 minuty czytania
Ekipa to z pozoru wygłupy młodych ludzi na YouTube'ie, ale to też ogromne przedsiębiorstwo. Młodzi influencerzy przynoszą gigantyczne zyski, ale stery w spółce trzymają doświadczeni biznesmeni. Holding na czysto zarobił ponad 3 mln zł w pół roku. Projekt to nie tylko filmiki, ale też koncerty oraz żywność, kosmetyki i artykuły szkolne. W raporcie przyznano, że jednym z głównych wydarzeń wpływających na przychody spółki były... narodziny Mai, córki Friza i Wersow.


Ponad 3 mln zł czystego zysku Ekipy w pół roku. Dziecko Friza trafiło do raportu

Paweł Orlikowski
13 sierpnia 2023, 12:40 • 1 minuta czytania
Ekipa to z pozoru wygłupy młodych ludzi na YouTube'ie, ale to też ogromne przedsiębiorstwo. Młodzi influencerzy przynoszą gigantyczne zyski, ale stery w spółce trzymają doświadczeni biznesmeni. Holding na czysto zarobił ponad 3 mln zł w pół roku. Projekt to nie tylko filmiki, ale też koncerty oraz żywność, kosmetyki i artykuły szkolne. W raporcie przyznano, że jednym z głównych wydarzeń wpływających na przychody spółki były... narodziny Mai, córki Friza i Wersow.
Ekipa z ogromnym zyskiem netto. Ponad 3 mln zł w pół roku. Fot. YouTube/Ekipa
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Ekipa Holding S.A. opublikowała najnowszy raport finansowy i pochwaliła się gigantycznymi zyskami. Kwartał do kwartału wzrost czystego zysku wyniósł ponad 180 proc.


Zysk netto od stycznia do końca marca sięgał 810 tys. zł, ale spółka ostro przyspieszyła w drugim kwartale – zarabiając na czysto 2,28 mln zł. To sprawia, że skumulowany zysk za pierwsze półrocze 2023 r. wyniósł 3,09 mln zł netto.

To imponujący wynik. Jak czytamy w raporcie, w ostatnich miesiącach Ekipie udało się zrealizować sporo "zdarzeń i projektów". Przychód wyniósł 20,44 mln zł.

Zarząd w liście do akcjonariuszy i inwestorów napisał, że "dużym wydarzeniem medialnym w Ekipie były narodziny Mai – córki Karola "Friza" Wiśniewskiego i Weroniki "Wersow" Sowy.

Jak dodano, "oczekiwanie na przyjście na świat tego dziecka było obserwowane przez media i fanów z niezwykłą intensywnością". Do tego "media spekulowały o płci i imieniu dziecka", a sami infuencerzy "na bieżąco publikowali relacje z przygotowań do narodzin dziecka oraz z pierwszych miesięcy życia".

Ekipa to jednak nie tylko filmiki na YouTube'ie czy posty w mediach społecznościowych. Spółka działa również w branży FMCG (tzw. produkty szybkozbywalne).

Ma w portfolio osiem różnych produktów, to:

  • lody,
  • donuty,
  • praliny i czekoladki,
  • batony,
  • napoje,
  • kosmetyki,
  • artykuły szkolne.

Za sterami holdingu zasiada dwóch biznesmenów. Prezesem jest Łukasz Wojtyca, jeden z głównych założycieli Ekipy, znany również pod pseudonimem "Wujek Łuki".

Wiceprezesem jest Łukasz Górski, który odpowiadał przede wszystkim za wprowadzenie spółki na parkiet Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) na rynek NewConnect.

Muszkieterów było trzech, ale drugi wiceprezes Filip Bielecki w maju zrezygnował z funkcji w holdingu Ekipy, by "skupić się na nowych wyzwaniach biznesowych". Zapowiedział rozwijanie firmy rodzinnej.

Największym akcjonariuszem w spółce jest Karol "Friz" Wiśniewski, posiada ponad 41 proc. udziałów. Niespełna 20 proc. posiada Łukasz "Wujek Łuki" Wojtyca, a blisko 13,5 proc. – Łukasz Górski.

"Dziękujemy każdemu za zaangażowanie i wkład w sukcesy Ekipa Holding. Ciężka praca i determinacja stanowią fundament naszego wzrostu i osiągnięć. Jesteśmy zespołem, który potrafi realizować ambitne cele i stawiać sobie nowe wyzwania" – napisał zarząd w raporcie.

Trzon Ekipy stanowi Friz. Swój pierwszy film na YouTube'ie udostępnił już w 2010 r. Jest pomysłodawcą grupy influencerskiej Ekipa. W lutym 2020 r. wspólnie z pozostałymi członkami Ekipy zadebiutował muzycznie, wydając swój pierwszy utwór pt. "Przejmujemy jutuby".

Aktualnie jego kanał na YouTube ma blisko 5 mln subskrybentów, a na Instagramie obserwuje go ponad 3,8 mln fanów.

W drugim kwartale 2023 r. jego film "Przez 100H śledzę moją dziewczynę" został wyświetlony 3,7 mln razy. A wspólny film "Poznajcie naszą córeczkę" z Wersow na jej kanale obejrzano 3,8 mln razy.