Zdecydowana większość, bo aż 97 proc. młodych ludzi deklaruje, że słucha muzyki dla przyjemności. Z kolei 65 proc. osób słucha jej codziennie. Ten trend postanowił wykorzystać Lidl. Popularna sieciówka uruchamia własny profil na platformie streamingowej Spotify.
"Uruchomienie oficjalnego profilu na Spotify ma na celu budowanie więzi z klientami w wyjątkowy, kreatywny sposób" – czytamy w komunikacie sieci handlowej.
Lidl przygotował playlistę, która sprawdzi się podczas robienia zakupów, ale nie tylko. Kanał ma bowiem inspirować i towarzyszyć odbiorcom w dowolnym momencie dnia.
"Dzięki stworzonemu koncie na Spotify, klienci będą mogli m.in. relaksować się, podróżować, sprzątać oraz spędzać czas przy wybranej przez Lidl Polska muzyce" – przekonuje sieciówka w komunikacie.
Na koncie mają pojawić się zarówno klasyczne ścieżki muzyczne, jak i te spersonalizowane pod marki własne Lidl czy tygodnie tematyczne. Dzięki wybranym utworom słuchacze będą mogli poczuć np. azjatycki klimat, co może przenieść przygotowywanie potraw na inny wymiar.
Playlisty to niejedyna nowość, która wprowadza Lidl. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, sieciówka wprowadziła ESL, czyli system elektronicznych oznaczeń cenowych. Zastąpiły one papierowe oznaczenia cen. Na początku były testowane, w połowie sierpnia pojawiły się we wszystkich sklepach należących do sieci Lidl na terenie Polski.
E–cenówki są podobne do klasycznych ramek, w których umieszczane są informacje o cenach. To wyświetlacze umieszczone przy półkach z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom.
W komunikacie Lidl tłumaczy, że wyświetlacze są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e–cenówki. Dzieje się to niemal w czasie rzeczywistym.
Dzięki e-cenówkom pracownicy mają więcej czasu na obsługę klientów, bo nie będą musieli ich drukować i zmieniać papierowych oznaczeń. Poza tym ta nowinka ogranicza zużycie papieru, co ma duże znaczenie w kontekście ochrony środowiska. Sieciówka wyliczyła, że dzięki ESL można zaoszczędzić 133 tony papieru rocznie.
Poza tym Lidl przekonuje, że system e–cenówek stanowi gwarancję, że w każdej placówce, w całym kraju ceny są takie same.