INNPoland_avatar

InPost partnerem klubu z Premier League. "Moralnie na minus"

Maria Glinka

02 grudnia 2023, 13:34 · 2 minuty czytania
InPost został oficjalnym partnerem znanego angielskiego klubu piłkarskiego. Firma Rafała Brzoski pochwaliła się nową współpracą, publikując spot w mediach społecznościowych. Klub jest jednym z najbogatszych na świecie od kiedy trafił w ręce Saudyjczyków. "Marketingowo na plus, moralnie na minus" – oceniają internauci.


InPost partnerem klubu z Premier League. "Moralnie na minus"

Maria Glinka
02 grudnia 2023, 13:34 • 1 minuta czytania
InPost został oficjalnym partnerem znanego angielskiego klubu piłkarskiego. Firma Rafała Brzoski pochwaliła się nową współpracą, publikując spot w mediach społecznościowych. Klub jest jednym z najbogatszych na świecie od kiedy trafił w ręce Saudyjczyków. "Marketingowo na plus, moralnie na minus" – oceniają internauci.
InPost oficjalnym sponsorem angielskiego klubu piłkarskiego. Fot. Wojciech Olkusnik/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

InPost partnerem Newcastle United

"Paczkomat kibicuje Srokom" – czytamy we wpisie, który InPost opublikował w sobotę na platformie X (dawniej Twitter). Firma Rafała Brzoski została oficjalnym partnerem angielskiego klubu piłkarskiego Newcastle United.


Dwa lata temu klub został kupiony za 300 mln funtów (około 1,5 mld zł) przez Public Investment Fund. Zarządza nim saudyjski książę Muhammad ibn Salman, który jest następcą tronu tego kraju. Saudyjczycy posiadają 80 proc. aktywów.

W ocenie wielu komentatorów zaangażowanie inwestycyjne w sport ma ocieplić wizerunek Arabii Saudyjskiej, która uchodzi za kraj, w którym notorycznie łamane są prawa człowieka.

To właśnie powiązania klubu z Saudyjczykami są jednym z powodów, dla których sponsoring InPostu nie został przyjęty zbyt ciepło przez użytkowników X. "Marketingowo na plus, moralnie na duży minus" – ocenił jeden z nich.

"Przegląd Sportowy" podaje, że klub, od momentu przejęcia przez Saudyjczyków, bardzo się rozwinął m.in. dzięki dodatkowym nakładom pieniężnym. Udało się kupić gwiazdy, które zapewniły Srokom awans do Ligi Mistrzów i zwycięstwa w Premier League. Obecnie Newcastle United zajmuje siódme miejsce w tabeli rozgrywek krajowych.

InPost umacnia pozycję na rynku brytyjskim

Tomasz Włodarczyk, redaktor naczelny portalu meczyki.pl, ocenił we wpisie na platformie X. "Zaangażowanie w klub Premier League to kolejny krok InPost w intensywnym rozwoju na rynku UK oraz kolejny duży sponsoring sportowy".

Firma Brzoski postawiła na Wielką Brytanię już kilka lat temu. W lipcu 2022 r. informowaliśmy na łamach INNPoland.pl, że na Wyspach postawiono już 4 tys. Paczkomatów. W marcu 2023 r. popularnych maszyn do odbierania i wysyłania przesyłek było już 5 tys.

InPost sponsorem polskich piłkarzy. Tak zakpił z wyniku meczu

Natomiast w kontekście polskiego sportu InPost jest sponsorem strategicznym reprezentacji Polski w piłce nożnej. Od 1 czerwca 2022 r. logo widnieje m.in. na bandach reklamowych, biletach i strojach piłkarzy.

Jednak jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, mimo bliskiej współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) InPost nie zawahał się skrytykować występu zawodników w meczu z Czechami w marcu 2023 r.

"Ahoj, Česká pošta! Jsou vaši kurýři také tak rychlí?" – zapytał InPost podczas meczu Czechy – Polska, wyśmiewając naszą reprezentację, którą sponsoruje. Tłumacząc na polski, to pytanie, czy kurierzy czeskiej poczty też są tacy szybcy, jak ich piłkarze.

W kolejnych minutach meczu na social media InPostu pojawiły się kolejne prześmiewcze wpisy: "Do przerwy ten mecz nas zdecydowanie nie Češi", "Naważyliśmy (czeskiego) piwa, to teraz musimy je wypić" czy "Ech, przynajmniej mamy dostęp do morza".