
Firma OpenAI, czyli producent ChatGPT, rewolucjonizuje życie milionów ludzi. Teraz chce zawojować świat za pomocą Sora, platformą dla generowanych filmików. Aplikacje Open AI rozprzestrzeniają się z zawrotną szybkością. Sztuczna inteligencja w tempie ekspansji zdecydowanie wyprzedziła internet.
Użytkownicy generatywnych sztucznych inteligencji od OpenAI są liczeni w setkach milionów na całym świecie. W Polsce również biją rekordy, zostawiając w tyle prawie wszystko, w tym takie media jak TVN24.
Jak popularny jest ChatGPT na świecie? Jego pozycja względem Microsoft Copilot
ChatGPT został uruchomiony w listopadzie 2022 roku. Dwa miesiące po premierze aplikacja miała już 100 mln użytkowników. Wedle danych z FirstPageSage teraz liczy już 845 mln użytkowników, z czego z samego ChatGPT skorzystało 792 mln ludzi.
94 mln osób skorzystały z Microsoft Copilot (asystent AI Microsoftu oparty na modelu językowym GPT-4 od OpenAI). To prawie jedna ósma światowej populacji, szacowanej na 8 mld! I jednocześnie 74,7 proc. światowego rynku na chatboty. Najwięcej użytkowników pochodzi z USA i Indii, w obu krajach to 16 proc. populacji.
W tym półroczu ChatGPT wysunął się już na 5 miejsce najpopularniejszych stron internetowych na świecie, z ponad 10-krotnym wzrostem użytkowników w porównaniu do reszty na podium, zajmowanym przez Google, YouTube i Facebooka.
W sieci krąży popularne, acz nie do końca adekwatne porównanie, że "AI rozwija się szybciej niż sam internet". Może je widzieliście: internet do uzyskania 800 mln użytkowników potrzebował dekady, a ChatGPT zrobił to w dwa lata (przykład podlinkowany poniżej).
To jak porównywanie tempa budowania sieci kolejowej z XIX wieku do popularności współczesnej sprzedaży biletów, a jeszcze ktoś rzucił promocję. Niemniej wykres działa na wyobraźnię. A OpenAI wie, jak sprzedać swoją sztuczną inteligencję.
Dobrym przykładem jest Sora 2, która miała premierę 30 września. Wedle danych z Appfigures, na samym iOS kontrowersyjna apka do generowania krótkich filmów zyskała 627 tys. użytkowników już w pierwszym tygodniu. Wyprzedziła tym samym ChatGPT, który w tygodniu debiutu miał 606 tys. pobrań na urządzenia Apple.
Popularność ChatGPT w Polsce
Jak informuje portal Wirtualne Media, wedle badania z Mediapanelu ChatGPT bije rekordy popularności również w Polsce. W lutym 2023 r. przyciągnął 1,87 mln polskich internautów. Średnio korzystano z niego przez 21 minut i 22 sekundy. Obecnie czas odwiedzin na stronie www, jak i apce wynosi 1 godzinę i 43 minuty. To praktycznie tyle, co seans w kinie.
We wrześniu liczba polskich użytkowników korzystających z ChatGPT w obu formatach zbliżyła się do 9,5 mln.
Co jest bardziej popularne niż ChatGPT? Google, Wikipedia i Gazeta.pl. Analiza Mediapanelu wskazuje, że korzystanie z chatbota jako źródła informacji buduje jego popularność.
W Polsce we wrześniu 2025 r. z wyszukiwania w Google korzystało 28,67 mln polskich internautów, a z Wikipedii 11,05 mln użytkowników. Miejsce trzecie zajmuje Gazeta.pl z wynikiem 9,73 mln internautów. Jednak czas korzystania z apek na podium wynosi około 19 minut.
Źródło: Wirtualne Media, FirstPageSage
Zobacz także
