
W stolicy zajdą wielkie zmiany. Sprzed jednego z najbardziej charakterystycznych miejsc Warszawy – Hali Mirowskiej – znikną znane pawilony, od lat uznawane za symbol lokalnego handlu. Ustąpią miejsca nowej inwestycji.
Portal DlaHandlu.pl informuje, że pawilony przed Halą Mirowską, w których od dekad sprzedawano kwiaty, zostaną rozebrane. Dokładna data rozpoczęcia handlu w tym miejscu nie jest znana, ale pawilony pojawiają się na zdjęciach już z lat 70. i 80. XX wieku.
Pawilony z kwiatami przed Halą Mirowską znikną
Kiedyś w pawilonach można było kupić także jajka, drób czy warzywa, ale w ostatnich latach miejsce zdominowały kwiaty. Ustawiono je w rzędach, a sprzedawcy pełnili nocne dyżury, dlatego oferta była dostępna 24 godziny na dobę.
Pawilony zostaną rozebrane, ale nie znikną na stałe. Zmiany są związane z rozpoczęciem budowy nowej ścieżki rowerowej po wschodniej stronie alei Jana Pawła II, na odcinku od ronda ONZ do al. "Solidarności". To brakujący fragment miejskiej trasy rowerowej, który od lat potrzebował modernizacji.
Kwiaciarze zostaną przeniesieni w tymczasową lokalizację, czyli chodnik między placem Mirowskim a ul. Elektoralną.
– Lokalizacja tymczasowa została udostępniona wszystkim kwiaciarzom, którzy zgłosili taką chęć. Jesteśmy z nimi w kontakcie – poinformował rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski, cytowany przez portal.
Miasto planuje jak najszybciej dokończyć prace przy Hali Mirowskiej, aby pawilony mogły wrócić na nową nawierzchnię. Nie przedstawiono dokładnego harmonogramu, ponieważ projekt organizacji ruchu oczekuje na zatwierdzenie. Cała inwestycja ma zakończyć się do 15 czerwca 2026 r.
Zespół przy placu Mirowskim był pierwszym kompleksem hal targowych w Warszawie, wzniesionym na przełomie XIX i XX wieku. Hale umożliwiały lepszą organizację handlu i poprawę warunków higienicznych, przenosząc sprzedaż z otwartej przestrzeni do zamkniętych obiektów. Nazwa pochodzi od nazwiska Wilhelma Miera.
Nowa inwestycja w stolicy
W ramach wartego 10,1 mln zł przedsięwzięcia przebudowany zostanie wlot ulicy Twardej, pojawią się dodatkowe przejścia dla pieszych, a cały obszar zyska więcej zieleni. Plan przewiduje m.in. posadzenie 99 drzew różnych gatunków, stworzenie trzech niewielkich parków, montaż ławek oraz urządzenie stref wypoczynku. Projekt wpisuje się w szerszy program modernizacji przestrzeni publicznej w centralnej części miasta.
Aleja Jana Pawła II, jedna z najważniejszych tras łączących Śródmieście z Wolą, zapewnia dziś swobodne poruszanie się samochodem, tramwajem lub pieszo. Inaczej wygląda droga dla rowerów. Trasa jest dosyć chaotyczna. Na odcinku między Dworcem Centralnym a centrum handlowym Arkadia rowerzyści muszą kilkukrotnie zmieniać stronę alei, aby kontynuować jazdę zgodnie z przepisami.
Zobacz także
Źródło: DlaHandlu.pl
