Loga Dealz i Pepco w sklepie. Właściciel Dealz, Pepco, szykuje się do sprzedaży sieci.
Pepco szykuje się do sprzedaży sklepów Dealz. Nie ma w najbliższych planach otwierania nowych sklepów w Polsce. Fot. Jacek1708/Shutterstock.

Grupa Pepco wdraża nową strategię: koncentruje sprzedaż na jednej marce, co nie zostawia miejsca dla innych jej sklepów, jak Dealz. Sieć przygotowuje się do ich sprzedaży po Nowym Roku.

REKLAMA

Sklepy Dealz znane są z oferty zagranicznych produktów spożywczych, ale nie tylko. Znajdziemy tam przekąski i napoje w smakach, których na próżno szukać po dyskontach. Tak przystępnych cen również. Niestety rentowność tego biznesu jest dalej ograniczona, a właściciel Dealz, czyli grupa Pepco, realizuje nową strategię, w której na takie sklepy nie ma miejsca.

Nowa strategia Pepco. Co dalej ze sklepami Dealz?

"Nowa Grupa Pepco" to nazwa nowej strategii, która koncentruje się na jednej marce, czyli Pepco. Rezygnuje się w niej ze sprzedaży produktów szybkozbywalnych (FMCG, czyli żywność, kosmetyki, środki czystości i higieny), aby zaoszczędzić na kosztach operacyjnych, większych niż przy obrocie odzieżą czy akcesoriami domowymi.

W czerwcu br. z grupy oddzielono i sprzedano brytyjską sieć dyskontów Poundland. Teraz Pepco wykonuje podobny krok z siecią Dealz. Robi tak mimo że, jak podaje portal Wiadomościhandlowe.pl, w 2025 r. Dealz odnotował wzrost przychodów o 10,4 proc., do poziomu 339 mln euro.

Dealz ma zostać w pełni wydzielone i funkcjonować niezależnie w 2026 roku. Obecnie jest tzw. aktywem przejściowym, czyli marka jest w uporządkowanym stanie, operacyjna i przygotowana na sprzedaż. W przypadku samej grupy Pepco nie jest to pierwsza trudna decyzja, jaką podejmuje sieć. W 2023 r. walczyła z długami, a w lipcu tego roku w Niemczech złożyła wniosek o upadłość.

Sklepy Dealz w Polsce. Co się z nimi stanie?

Sprzedaż w Dealz w 2025 r. w Polsce wzrosła o 1,9 proc. W ostatnim kwartale tego roku sieć odczuła jednak spowolnienie sprzedaży w segmentach zdrowia i urody oraz napojów bezalkoholowych. Winne są agresywne promocje u konkurencji oraz tegoroczne lato, które zapamiętamy za chłody, brzydką pogodę... i ogólną atmosferę niezachęcającą do picia schłodzonych napojów z bąbelkami.

W Polsce Dealz działa od 2018 roku, a na koniec 2025 r. sieć posiada 344 sklepy. W komunikatach Pepco pojawia się zapewnienie, że sklepy pod szyldem Dealz będą dalej funkcjonować (już dysponowały niezależnym od właściciela zespołem, łańcuchem dostaw, systemami IT etc.). Nie ma planów, aby w 2026 roku otworzyły się w Polsce nowe sklepy tej marki.