
Grupa Eurocash, właściciel m.in. Delikatesów Centrum, niedawno przedstawiła swoją strategię na lata 2026–2027. W jej ramach przewidziane są istotne zmiany dla sieci sklepów alkoholowych Duży Ben, które przejdą z modelu agencyjnego na franczyzowy. Placówki będą mogły być otwarte we wszystkie niedziele i święta.
Nowa strategia Eurocash, pod hasłem "Sieć Ludzi Stąd - Budujemy organizację franczyzową nr 1 w Polsce", zakłada połączenie wszystkich formatów stacjonarnych i utworzenie jednolitego systemu franczyzowego, czyli Sieci Sklepów STĄD.
Duży Ben grupy Eurosach będzie otwarty w każdą niedzielę
Częścią planu jest szybka ekspansja sklepów Duży Ben. Obecnie działa 395 sklepów, a celem wzrost do 3 tys. placówek w przyszłości. Docelowo Duży Ben stanie się największą siecią alkoholową w kraju. W 2026 roku firma planuje, aby sieć zaczęła przynosić pełną rentowność.
Przejście na model franczyzowy ma przyspieszyć rozwój, ograniczając jednocześnie nakłady własne Eurocash. W ramach platformy franczyzowej firma chce zmniejszyć koszty i zwiększyć liczbę odwiedzin klientów.
Jak informuje portal dlahandlu.pl sieć Duży Ben planuje stopniowe przechodzenie z modelu agencyjnego na franczyzowy. Proces będzie przebiegał stopniowo, a nowe otwarcia oraz wybrane placówki będą funkcjonować w docelowym modelu franczyzowym, opartym na podziale ról pomiędzy Eurocash a partnerami prowadzących sklepy.
Nowe punkty i przejęcia będą realizowane już w modelu franczyzowym: Eurocash będzie odpowiadać za zatowarowanie, a franczyzobiorca za koszty operacyjne, w tym wynajem lokalu i zatrudnienie personelu. Do końca 2027 roku wszystkie placówki mają funkcjonować w tym systemie
Przejście Dużego Bena na model franczyzowy daje właścicielom sklepów większą swobodę. To franczyzobiorca stanie za kasą, by obsługiwać klientów w niedziele i święta. Dzięki temu sieć zyskuje więcej dni handlowych, a to przekłada się na większe obroty i przychody.
Duży Ben ma stać się liderem w sprzedaży alkoholi, oferując bogaty wybór piw, win, alkoholi wysokoprocentowych i przekąsek. Sieć ma wyróżniać się konkurencyjnymi cenami w skali europejskiej, promocjami, wiedzą i profesjonalizmem personelu oraz specjalistycznym asortymentem.
Sklepy będą funkcjonować w trzech formatach i stosować strategię "codziennie niskich cen" w kategorii alkoholi. Wprowadzane będą również innowacje produktowe i sezonowe.
Nowa strategia grupy Eurocach
Przypomnijmy, że transformacja ma opierać się na rozbudowanym zapleczu technologicznym, m.in. wspólnym systemie POS i rozwijanej platformie lojalnościowej, z której w 2027 r. ma korzystać 80 proc. sieci. Eurocash zakłada, że dzięki optymalizacjom i restrukturyzacji osiągnie EBIT na poziomie 600 mln zł.
Zmiany wiążą się jednak z redukcją zatrudnienia. Grupa Eurocash planuje zwolnić 3 tysiące osób w tym tysiąc pracowników administracyjnych i biurowych. Zmniejszy się też liczba sklepów własnych Delikatesów Centrum - o 150 placówek. Aktualnie jest ich ponad 700.
Redukcje obejmą również część centrów logistycznych i hal cash & carry, a firma przewiduje jednorazowe odpisy i rezerwę restrukturyzacyjną w wysokości 200–300 mln zł.
Zobacz także
Źródło: dlahandlu.pl
