
Kanadyjska marka Lululemon, znana z odzieży i akcesoriów premium do jogi, biegania, tenisa i golfa, ogłosiła, że w 2026 roku rozszerzy działalność na sześć nowych rynków europejskich, w tym Polskę. Klienci wkrótce będą mogli odwiedzić pierwszy sklep stacjonarny marki w kraju.
Dotychczas produkty Lululemon były w Polsce dostępne przede wszystkim online, m.in. na platformie Zalando. Teraz marka będzie dostępna w Polsce zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online na stronie eu.lululemon.com. W ofercie znajdą się ubrania i akcesoria do jogi, biegania, treningu siłowego, tenisa i golfa.
Lululemon wkracza do Polski
– W związku z ciągłym wzrostem popytu na markę Lululemon na całym świecie, z radością zwiększamy naszą obecność i liczbę społeczności Europie i Azji Pacyficznej poprzez wejście na sześć nowych rynków w 2026 roku – powiedziała Sarah Clark, Senior Vice President EMEA w Lululemon w cytowanym komunikacie.
I dodała: "Każdy z tych rynków oferuje naszej marce ogromny potencjał i z niecierpliwością czekamy na współpracę z partnerami franczyzowymi, aby wprowadzić nasze innowacyjne produkty".
Pierwsze sklepy w Polsce, ich lokalizacje i harmonogram otwarć zostaną ujawnione w przyszłym roku. Ekspansja w Europie będzie wspierana przez Arion Retail Group, a marka planuje również rozwój w Indiach we współpracy z Tata CLiQ.
Ekspansja marki na światowych rynkach
Lululemon powstał w 1998 roku w Vancouver w Kanadzie jako mały sklep z odzieżą do jogi. Założycielem był Chip Wilson, który chciał połączyć sport, zdrowy styl życia i wysoką jakość ubrań. Dziś marka działa na ponad 30 rynkach na całym świecie.
Ekspansja na nowe rynki, w tym Polskę, jest częścią strategii marki, która od lat konsekwentnie rozwija swoją obecność poza Ameryką Północną. W 2025 roku firma prognozuje przychody na poziomie 10,96–11,05 mld USD, przy czym w Chinach spodziewany jest wzrost o 20–25 proc.
Zobacz także
Źródło: next.gazeta.pl, fashionbiznes.pl
