Facebook szykuje nowe narzędzie. Dla niektórych to będzie prawdziwy zimny prysznic

Mariusz Janik
Skoro naukowcy i publicyści zaczynają narzekać na to, jak wiele czasu spędzamy z nosem w komputerze i smartfonie, Facebook szykuje odpowiedź. Nowa funkcja w portalu społecznościowym ma pokazywać użytkownikom, ile czasu spędzili na tym portalu społecznościowym. Biorąc pod uwagę, jak często słyszymy „zaglądam tam raz dziennie”, może się okazać, że – owszem, raz dziennie, za to na kilka godzin.
Nowa funkcja Facebooka ma nam pokazywać, ile czasu spędziliśmy na stronach portalu. Fot. 123rf.com
Jak na poły ironicznie podsumowuje portal Tech Crunch, Facebook przygotowuje specjalną aplikację, która będzie mierzyć nasz czas spędzony na przeklikiwaniu się przez posty znajomych i fanpage'ów. Już teraz w mobilnej wersji FB jest funkcja „Your Time on Facebook” – tyle że nie aktywowana: ma pokazywać łączny czas spędzony nad mobilnym Facebookiem w ciągu tygodnia, a także każdego bieżącego dnia.

– Zawsze pracujemy nad nowymi sposobami sprawienia, by czas, jaki spędzają użytkownicy na Facebooku, był czasem dobrze spędzonym – zapewniła portal rzeczniczka firmy Marka Zuckerberga w rozmowie z „Tech Crunch”.


Aplikacja Facebooka nie jest jedynym narzędziem tego typu, jakie może trafić do użytku w najbliższym czasie. Zarówno Android, jak iOS mają wkrótce uruchomić specjalne programy liczące, jakie aplikacje pochłaniają najwięcej naszej uwagi, zaalarmować, gdy z nimi przesadzamy, a nawet... zablokować je.

Facebook podąża za tym trendem. Dobitnym dowodem ma być zmiana algorytmu odpowiadającego za news feed: nowy algorytm ma ograniczać liczbę mało wartościowych – za to chwytliwych – treści video. Efektem był pierwszy w historii spadek oglądalności portalu w ostatnim kwartale poprzedniego roku. – Ta zmiana zmniejsza ilość czasu spędzonego na Facebooku o niemal 50 mln godzin każdego dnia – przyznał potem Zuckerberg. Pytanie zatem, czy nowa funkcja nie okaże się strzałem w stopę społecznościowego giganta.