Zmierzą się ze sobą "w piaskownicy". Innowacyjne rozwiązania bankowe w konkursie Citi
Citi Handlowy robi konkurs "w piaskownicy". Wirtualnej piaskownicy. Do udziału zaprasza m.in. developerów i firmy fintech, które mają innowacyjne pomysły na integrację swoich rozwiązań z wykorzystaniem Citi API w ramach regulacji PSD2.
Co oznacza dla klientów integracja podmiotów trzecich z bankami? Serwisy internetowe banków nie będą już jedynym miejscem dostępu do bankowości. Zarządzanie finansami będzie mogło odbywać się z poziomu ulubionych aplikacji, np. w formie szybkiego przegląd ostatnich wydatków w aplikacji Messenger. To działa również w drugą stronę - serwisy internetowe banków będą mogły być rozszerzone o funkcjonalności partnerów, jak chociażby inteligentną analizę wydatków.
Regulacja PSD2 przynosi zmiany
W ten sposób Citi wychodzi naprzeciw regulacji unijnej PSD2, która ma zacząć obowiązywać od września 2019 r.
Zobowiązuje ona banki do otwarcia infrastruktury dla osób trzecich oraz udostępniania informacji o koncie i historii transakcji na życzenie klienta, co sprawi, że również one będą mogły świadczyć usługi bankowe.
Jak podkreśla Adrian Buczyniak z Biura ds. Produktów Zdalnych i Nowych Technologii w Citi Handlowy, zamiast czekać aż zmiany wejdą w życie, bank rzuca im wyzwanie, organizując PSD2 Challenge. Specjalnie dla uczestników konkursu stworzono więc poligon doświadczalny, dzięki któremu wyłonione zostaną najciekawsze pomysły.
– W stworzonym przez nas Sandboxie, czyli takiej wirtualnej piaskownicy, podmioty trzecie będą mogły zapoznać się z API w zakresie zgodności z unijną regulacją i przeprowadzić testową integrację swoich aplikacji z naszym systemem. Jesteśmy pierwszym bankiem w Polsce, który umożliwia coś takiego developerom w bezpiecznych warunkach, bez konsekwencji dla klienta – tłumaczy ekspert w rozmowie z INNPoland.pl.
Kto może wziąć udział w konkursie
Innowatorzy będą konkurować swoimi rozwiązaniami w kategoriach API dla bankowości detalicznej (akwizycyjne, dostęp do informacji o rachunku, inicjacja płatności, usługi autoryzacyjne) oraz korporacyjnej (uwierzytelnienie, usługi płatnicze, dostęp do rachunku, samoobsługa, usługi WorldLink).
– Pole jest otwarte zarówno dla znanych firm, które zaproponują ciekawe rozwiązania, a także dla nowych graczy z całkowicie nowymi pomysłami. W konkursie może startować każda firma, która w swojej aplikacji wykorzystuje dane bankowe, np. agregując wszystkie konta bankowe z wykorzystaniem historii transakcji bankowych – mówi Adrian Buczyniak.
Nagrody w PSD2 Challenge
Pula nagród o łącznej wartości 50 tys. zł dla trzech najlepszych rozwiązań to nie jedyna nagroda, jaka czeka uczestników konkursu. Zespoły będą miały również możliwość uzyskania inwestycji ze strony partnerów Citi (m.in. HubHub, The Heart, czy Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości), znalezienia partnera biznesowego czy możliwości akceleracji poprzez nawiązania kontaktów biznesowych.
Termin zgłoszeń uczestników mija 30 września 2018r. Zainteresowani swoje aplikacje mogą rejestrować na stronie konkursu.