Roślinne hot dogi z Ikei biją rekordy popularności. Ludzie zjedli już milion sztuk

Konrad Bagiński
Wystarczyły dwa miesiące, by sprzedaż wegańskich hot dogów z Ikei sięgnęła 1 miliona sztuk – to dane tylko z europejskich sklepów tej sieci. Wydaje się, że szwedzki koncern ma kolejny hit. Do tej pory status kultowych osiągnęły bajecznie tanie i smaczne hot dogi tradycyjne oraz klopsiki, również dostępne w wersji roślinnej.
W samej Europie zjedzono już 1 mln wegetariańskich hot dogów mat. pras.
Hot-dogi to jeden z największych hitów szwedzkiej sieci meblowej. Rocznie sprzedaje się ich ok. 100 milionów. W Polsce wegetariańskie hot dogi pojawiły się na początku sierpnia. Kosztują 2 złote, tyle co zwykły hot-dog z dodatkami (czyli z ogórkiem i posypką ze smażonej cebuli).

Składniki wegeparówki to: jarmuż, czerwona soczewica, komosa ryżowa, cebula, marchew, ziemniaki oraz przyprawy (imbir, kurkuma, sól i pieprz). Wegetariańskie hot-dogi w Ikei są sprzedawane tylko w wersji ze słodko-pikantną musztardą, marynowaną czerwoną kapustą oraz prażoną cebulką.


Coraz więcej roślinnego jedzenia
Chrupiąca cebulka ma ponoć przypominać pękającą pod naciskiem zębów tradycyjną parówkę. Nowa oferta jest częścią wysiłków Ikei zmierzających do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Podczas ich produkcji powstaje 7 razy mniej CO2, niż w przypadku tradycyjnych hot dogów.

Firma po raz pierwszy postawiła pokarm roślinny w 2015 roku, wprowadzając wegetariańską wersję słynnych klopsików. Obecnie stanowią one 15 proc. ogólnej sprzedaży klopsików firmy.

Wegetariańskie hot dogi trafiły na początku września do USA. Według ostrożnych szacunków mniej więcej co dziesiąty kupowany tam hot dog jest zrobiony z roślin.