Sprzedali ci spleśniały serek? Teraz złożysz reklamację bez wychodzenia z domu
Polska europejskim pionierem – UOKiK wdrożył rozwiązanie, dzięki któremu reklamowanie żywności będzie proste i szybkie. Skargę można złożyć przez internet i bez ponoszenia żadnych kosztów.
Produkty żywnościowe to najczęściej kupowane dobra konsumpcyjne. Na żywność polska rodzina wydaje ok. 24 proc. budżetu domowego. Średnio co roku zjadamy ok. 1 tonę produktów, czyli ok. 3 kg pożywienia dziennie. Niestety, wyrzucamy o wiele więcej żywności, niż inni Europejczycy.
W razie problemu pomoże nam teraz Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dotyczących Żywności. To pierwszy w Polsce i jedyny w Europie podmiot, który specjalizuje się wyłącznie w rozwiązywaniu sporów dot. żywności.
– Z jakością żywności bywa różnie. Każdemu pewnie zdarzyło się kupić wadliwy produkt. Pokazują to także wyniki kontroli Inspekcji Handlowej. W 2017 r. skontrolowaliśmy 125 tys. partii produktów spożywczych. Z tego zakwestionowaliśmy 23 proc., głównie: nieprawidłowe oznakowanie: brak ważnych dla konsumenta informacji, np. o składzie czy pochodzeniu produktu – tłumaczy Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wystarczy internet
Strony sporu po zarejestrowaniu sprawy otrzymują kod, który umożliwia im komunikację elektroniczną, w tym dostęp do przekazanych dokumentów. Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, konsument może szybko dojść do porozumienia z przedsiębiorcą.
Szczegółowe zasady działania Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dotyczących Żywności znajdują się na stronie www.cprsz.pl.