Rosną opłaty na Allegro. Niektórzy sprzedawcy zapłacą nawet dwa razy więcej

Konrad Bagiński
Kiepskie wieści dla osób i firm sprzedających m.in. telefony komórkowe i części samochodowe – prowizja Allegro wzrasta od lutego. Dwukrotnie droższe będzie też opcja ustawienia ceny minimalnej przy wystawieniu przedmiotu na licytację.
Allegro podnosi ceny za prowizje i opłaty Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Gazeta
Ceny za wystawienie towaru i prowizje od sprzedaży rosną tylko w niektórych kategoriach. Uderzają przede wszystkim w sprzedawców organizujących licytacje. Od 1 lutego opłata za opcję ceny minimalnej w licytacjach wzrośnie do 10 proc. tej ceny. Obecnie wynosi ona 5 proc., ale nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 50 zł. To spora różnica.

Złotówkę zamiast obecnych 60 groszy będzie kosztować wystawienie przedmiotu w cenie powyżej 1 tys. zł w kategoriach części i akcesoriów motoryzacyjnych, z wyłączeniem elektroniki. Za to do 1 zł z 1,20 zł spadnie cena wystawienia ogłoszenia na ponad 1 tys. zł w niektórych innych kategoriach motoryzacyjnych, obejmujących na przykład silniki, skrzynie biegów, mosty i dyferencjały.


Również do 1 zł wzrośnie cena za wystawienie produktu za cenę powyżej 1 tys. zł w kategoriach antyki i sztuka oraz kolekcje.

Smartfony też drożej
Prowizja od sprzedaży telefonów komórkowych wzrośnie z 4 do 4,5 proc. W górę pójdą też prowizje od sprzedaży narzędzi – z 6 do 7 proc. i więcej, w zależności od ceny. Stawka za wyróżnienie oferty Monetami zwiększy się z 1 do 1,23 zł za sztukę.

Ostatnia podwyżka opłat na Allegro miała miejsce w listopadzie 2018 roku. Najbardziej poszły w górę prowizje od sprzedaży tzw. wyróżnionych ofert – z 25 do 40 proc. Na każdą podwyżkę bardzo narzekają sprzedawcy, często zarabiający na niskich marżach.

– Nasze działania z cennikiem przewidują zarówno podwyżki, jak i obniżki opłat: niedawno zrezygnowaliśmy z opłaty za wystawienie towaru w niemal wszystkich kategoriach, co oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka prowadząc sprzedaż na naszej platformie. W naszej polityce cenowej uwzględniamy specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy a zwłaszcza oczekiwania klientów, bo pamiętajmy, że to oni klikami i zakupami oceniają czy oferta jest wystarczająco atrakcyjna cenowo i czy jest w niej wszystko czego szukają – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

– W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe – dodaje.