Nietypowa kara dla Biedronki. Sieć będzie musiała szkolić klientów i rozdać bony
Największa sieć handlowa w Polsce podpadła Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów niedostatecznym informowaniem klientów o możliwościach zwrotu towarów. UOKiK postanowił ukarać Jeronimo Martins Polska w nietypowy sposób: sieć będzie musiała przeprowadzić szkolenia klientów i rozdać części z nich vouchery rabatowe wartości 10 złotych.
Vouchery za karę
Jak można się domyślać z zapisów decyzji UOKiK chodzi o artykuły non-food niebędące w stałym asortymencie sieci.
Urząd wybrał nietypową formę reprymendy – zamiast dotychczasowej formuły kary pieniężnej, nakazał sieci przeprowadzenie szkolenia dla klientów i quizu, które miałyby zostać zamieszczone na stronach internetowych Biedronki. – Pierwsze 35 000 osób, które ukończą quiz, tj. udzielą odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska S.A. z siedzibą w Kostrzynie, voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci – informuje Bankier.pl.