Nietypowa kara dla Biedronki. Sieć będzie musiała szkolić klientów i rozdać bony

Mariusz Janik
Największa sieć handlowa w Polsce podpadła Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów niedostatecznym informowaniem klientów o możliwościach zwrotu towarów. UOKiK postanowił ukarać Jeronimo Martins Polska w nietypowy sposób: sieć będzie musiała przeprowadzić szkolenia klientów i rozdać części z nich vouchery rabatowe wartości 10 złotych.
UOKiK oczekuje, że Biedronka będzie musiała przeprowadzić szkolenia klientów i rozdać części z nich vouchery rabatowe wartości 10 złotych. Fot. Michał Ryniak / Agencja Gazeta
Urząd postawił Biedronce szereg zarzutów, które można byłoby sprowadzić do kilku prostych nieprawidłowości: niewłaściwego informowania o uprawnieniach przysługujących konsumentom z tytułu rękojmi za wady, nieprawidłowościach w protokole reklamacyjnym, niepotwierdzaniu przez pracowników Biedronki przyjęcia ustnego zgłoszenia wady towaru, uniemożliwianiu zgłoszenia przez konsumentów wady towaru.

Vouchery za karę
Jak można się domyślać z zapisów decyzji UOKiK chodzi o artykuły non-food niebędące w stałym asortymencie sieci.

Urząd wybrał nietypową formę reprymendy – zamiast dotychczasowej formuły kary pieniężnej, nakazał sieci przeprowadzenie szkolenia dla klientów i quizu, które miałyby zostać zamieszczone na stronach internetowych Biedronki. – Pierwsze 35 000 osób, które ukończą quiz, tj. udzielą odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska S.A. z siedzibą w Kostrzynie, voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci – informuje Bankier.pl.