Nowe lotnisko nie tylko pod Warszawą. Gigantyczny port lotniczy ma powstać w Nepalu
Megalotnisko, które pochłonie 7 tys. ha dżungli, ma powstać u stóp Himalajów. Jego budowę już planuje rząd Nepalu. Port, który swoją wielkością dorówna tym największym na świecie, ma pomóc w rozwoju gospodarki.
Ogromna połać terenu, którą ma zająć lotnisko, nie podoba się ekologom – podaje Gazeta Prawna. W końcu będzie trzeba poświęcić na nie tysiące hektarów lasów.
Jednak lotnisko zdaniem tamtejszych władz musi powstać. Ma być ono większe, o większym natężeniu ruchu i bardziej zaawansowane niż międzynarodowe lotnisko imienia Indiry Gandhi w Delhi.
Nie tylko dla turystów
Nowy port lotniczy może stać się prawdziwym centrum przesiadkowym w centrum Azji, między Europą a Azją Południowo-Wschodnią i Australią. Lotnisko miałoby obsłużyć nie tylko turystów, ale przede wszystkim Nepalczyków i Indusów emigrujących do pracy za granicą.
Nepalski rząd już zatwierdził plany budowy gigantycznego lotniska w miejscowości Nidżgadh na nepalskich równinach tuż przy granicy z Indiami.
Na ten rok zarezerwowano w budżecie ok. 13 mln dol. Natomiast sama budowa ma pochłonąć według różnych szacunków 6-7 mld dol.
Negocjacje w sprawie CPK opóźnione
W zeszłym miesiącu pisaliśmy, że negocjacje w sprawie wykupu ziemi pod megalotnisko w Baranowie opóźniają się. Chodzi o powołanie Rady Społecznej do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Okazuje się, że gminy, które mają powołać swoich kandydatów do rady, ociągają się z wyborem. Mimo opóźnień i niepokojów mieszkańców, rząd już zaprezentował wizualizację portu lotniczego.
Pierwszy w Polsce port lotniczy o prawdziwie światowym rozmachu
CPK to niejedyne lotnisko, którym będzie mogła pochwalić się Polska. Krakowski port lotniczy ma wyjątkowo dobre perspektywy. Przyjęty w końcówce ubiegłego roku Plan Generalny Kraków Airport zakłada, że co prawda rozbudowa potrwa – prawdopodobnie do 2036 r., za to efekty będą spektakularne.
Kraków Airport ma przyjmować 12 milionów pasażerów rocznie. W najbliższych latach możliwości przyjmowania pasażerów i ładunków mają wzrosnąć o jedną trzecią.