Prześcignęli H&M i Reserved. To w sklepach tej sieci Polacy najczęściej kupują ubrania
W Biedronce zakupy robi 75 proc. dorosłych Polaków. Ale po piętach depcze jej Lidl, który przyciąga prawie 60 proc. społeczeństwa, a na dodatek cieszy się najwyższym wskaźnikiem rekomendacji – poleca go połowa narodu. Poza tymi dwiema sieciami, najbardziej lubimy sklepy Rossmann, Decathlon, Castorama, IKEA, CCC oraz Pepco. Co ciekawa, ta ostatnia sieć prześcignęła modowych gigantów kategorii ubrania.
Według danych BrandIndex, 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49 proc. ogółem, a wśród klientów sieci – 70 proc.).
Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57 proc. respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54 proc. ogółem i 73 proc. wśród klientów.
Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.
Zagraniczne sieci lepsze od polskich
Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków) i 4F (11 proc.). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25 proc.), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37 proc.).
Co ciekawe, na rynku mody najsilniejsze jest Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów). Kojarzące się z ubraniami H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.) musiały ustąpić mu pierwszego miejsca na podium.
Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC, prowadzone przez Dariusza Miłka (28 proc. badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15 proc.). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25 proc.). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47 proc.), Nike (40 proc.) oraz Puma (36 proc.).
BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.