Klienci pokochali "godziny ciszy" w supermarkecie. Ta sieć wprowadza je we wszystkich sklepach
Przyciemnione światła, brak muzyki i nadawanych komunikatów, wyłączone telewizory – tak wyglądają „Godziny ciszy” w sklepach Auchan. Początkowo zostały wprowadzone z uwagi na klientów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, jednak spotkały się z tak ciepłym przyjęciem pozostałej klienteli, że sieć zdecydowała rozszerzyć akcję na wszystkie sklepy w Polsce.
- Nasza akcja społeczna „Godziny ciszy" spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Do końca sierpnia wszystkie sklepy Auchan wprowadzą u siebie taką możliwość zakupów - poinformowała serwis wiadomoscihandlowe.pl Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.
Zaczęło się od sklepu w Częstochowie. To tam zdecydowano się przygasić światła, wyłączyć muzykę i telewizory oraz otworzyć specjalną kasę dla osób ze spektrum autyzmu. Choć trudno oszacować wpływ akcji „Godziny ciszy” na liczbę klientów, do Auchan docierały komunikaty o dobrym przyjęciu czasu bez jaskrawych świateł, muzyki i komunikatów również wśród klientów bez zaburzeń.
Z tego powodu inicjatywa zostanie wprowadzona we wszystkich sklepach. O tym, kiedy będą trwały „Godziny ciszy” w poszczególnych sklepach, klienci będą mogli dowiedzieć się z lokalnych mediów społecznościowych lub bezpośrednio w sklepie na plakacie.
Autyzm a szczepienia
95 proc. Polaków nie ma pojęcia, czym jest autyzm - wynika z badania przeprowadzonego przez fundację JiM. Ponad połowa z nas czerpie wiedzę na temat autyzmu z filmów i seriali. Jeszcze mniej przebadanych jest w stanie powiedzieć jak często to zaburzenie występuje.
Niektórzy wiążą występowanie autyzmu ze szczepieniami. Jednak wiele badań, w tym największe przeprowadzone przez duńskich naukowców, wykazało, że nie ma związku pomiędzy szczepieniem na odrę, świnkę czy różyczkę a występowaniem autyzmu.