Prestiżowy konkurs dla polskich start-upów. Najlepsi pojadą do Doliny Krzemowej
Rusza kolejna edycja SingularityU Poland Global Impact Challenge - jednego z najważniejszych w Europie konkursu dla startupów. W drugiej już odsłonie prestiżowego wyścigu najzdolniejszych umysłów, zderzą się najbardziej innowacyjne pomysły, które mogą pomóc w rozwiązaniu cywilizacyjnych wyzwań takich jak głód, choroby, globalne ocieplenie czy zanieczyszczenie środowiska.
Formułę konkursu stworzył jeden z najważniejszych amerykańskich think tanków edukacyjnych z obszaru nowych technologii, Singularity University (SU), mający siedzibę w San Francisco, który jest jednocześnie inkubatorem biznesowym, przygotowującym najzdolniejszych światowych liderów do sprostania globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata.
Jego absolwentem jest Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments i twórca Manta Ray Ventures, globalnego funduszu venture capital. Kulczyk w konkursie Global Impact Challenge pełni rolę strategicznego partnera. To właśnie on jest odpowiedzialny za wprowadzenie GIC do Polski.
– Współpraca z ludźmi, którzy tworzą przełomowe projekty technologiczne, zmieniają świat, jest jednym z najciekawszych doświadczeń w moim życiu – podkreśla Sebastian Kulczyk.
Zasady konkursu
Wygrani wizjonerzy odwiedzą Krzemową Dolinę i wezmą udział w Global Startup Program, czyli kilkutygodniowym programie inkubacyjnym w Dolinie Krzemowej. Otrzymają również zaproszenie do trzeciej edycji programu mentoringowego Sebastiana Kulczyka InCredibles.
Zeszłoroczną polską edycję wygrały projekty Luna i Cardio technology (Kamil Adamczyk), skupiające się na upowszechnieniu analizy danych i walce z nowotworem mózgu.
Co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse wygranej w konkursie? Przede wszystkim – zgłosić swój udział. Na zgłoszenia startupowców z różnych środowisk - inżynierów, naukowców, pasjonatów technologii organizatorzy czekają do 9 września. Z warunkami udziału w konkursie można zapoznać się na tu. Główne kryteria to skończone 21 lat, biegły angielski, w pełni ukształtowany pomysł oraz co najmniej 2 współzałożycieli startupu.