Taki przetarg, że aż trudno uwierzyć. PKP PLK na naprawę 210 metrów torów przeznaczy 23 mln zł

Konrad Siwik
Przetarg na wykonanie robót wartych 22,8 mln zł brutto dotyczy zaledwie 210-metrowego odcinka trasy kolejowej. Prace mają trwać niemal 2 lata.
PKP PLK ogłosiło przetarg na 22,8 mln zł. Za taką cenę ma zostać naprawiony 210-metrowy odcinek torów. Fot. Cezary Aszkielowicz / Agencja Gazeta
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej C-E65 na szlaku Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie – donosi „Rynek Kolejowy”.

Wykonawca ma zostać wybrany na podstawie następujących kryteriów: cena – 60 proc., doświadczenie personelu – 10 proc., oraz deklaracji ewentualnego skrócenia prac – 30 proc. Z założenia prace mają zająć 21 miesięcy, natomiast PLK zaznacza, że oferty z terminem krótszym niż 18 miesięcy zostaną odrzucone.

Nie ma jednak mowy o położeniu nowych torów. Zamówienie składa się z opracowania dokumentacji projektowej i powykonawczej, demontażu istniejących torów, wzmocnienie nasypu, likwidację istniejącego i budowę nowego przepustu, a następnie odtworzenie istniejącej nawierzchni torowej z zastosowaniem istniejących szyn i podkładów.


PKP inwestuje w infrastrukturę... dla rowerzystów
Ponad 8,6 tysiąca stojaków rowerowych przygotowały dla rowerzystów PKP Polskie Linie Kolejowe – pisaliśmy w kwietniu. Skorzysta z nich blisko półtora tysiąca miejscowości. PKP chciałoby, by jak największa liczba rowerzystów korzystała z ich usług.

Aż 90 proc. wagonów pasażerskich ma ponad 26 lat
Aż 60 proc. wagonów pamięta PRL, wynika ze sprawozdania PKP Intercity. Pociągów przybywa powoli, choć w 2018 roku firma podpisała umowy na zakupy i modernizację za 2 mld zł. Zdecydowana większość, bo aż 90 proc. wagonów pasażerskich PKP Intercity, ma ponad 26 lat.

Obecnie przewoźnik kolejowy posiada 2,1 tys. wagonów. Spora część z nich, bo 799 wagonów ma powyżej 30 lat, a 440 z nich ma od 26 do 30 lat. Prawie wszystkie z ponad 130 wagonów sypialnych też dociąga do sędziwego wieku.