Taki przetarg, że aż trudno uwierzyć. PKP PLK na naprawę 210 metrów torów przeznaczy 23 mln zł
Przetarg na wykonanie robót wartych 22,8 mln zł brutto dotyczy zaledwie 210-metrowego odcinka trasy kolejowej. Prace mają trwać niemal 2 lata.
Wykonawca ma zostać wybrany na podstawie następujących kryteriów: cena – 60 proc., doświadczenie personelu – 10 proc., oraz deklaracji ewentualnego skrócenia prac – 30 proc. Z założenia prace mają zająć 21 miesięcy, natomiast PLK zaznacza, że oferty z terminem krótszym niż 18 miesięcy zostaną odrzucone.
Nie ma jednak mowy o położeniu nowych torów. Zamówienie składa się z opracowania dokumentacji projektowej i powykonawczej, demontażu istniejących torów, wzmocnienie nasypu, likwidację istniejącego i budowę nowego przepustu, a następnie odtworzenie istniejącej nawierzchni torowej z zastosowaniem istniejących szyn i podkładów.
PKP inwestuje w infrastrukturę... dla rowerzystów
Ponad 8,6 tysiąca stojaków rowerowych przygotowały dla rowerzystów PKP Polskie Linie Kolejowe – pisaliśmy w kwietniu. Skorzysta z nich blisko półtora tysiąca miejscowości. PKP chciałoby, by jak największa liczba rowerzystów korzystała z ich usług.
Aż 90 proc. wagonów pasażerskich ma ponad 26 lat
Aż 60 proc. wagonów pamięta PRL, wynika ze sprawozdania PKP Intercity. Pociągów przybywa powoli, choć w 2018 roku firma podpisała umowy na zakupy i modernizację za 2 mld zł. Zdecydowana większość, bo aż 90 proc. wagonów pasażerskich PKP Intercity, ma ponad 26 lat.
Obecnie przewoźnik kolejowy posiada 2,1 tys. wagonów. Spora część z nich, bo 799 wagonów ma powyżej 30 lat, a 440 z nich ma od 26 do 30 lat. Prawie wszystkie z ponad 130 wagonów sypialnych też dociąga do sędziwego wieku.