Tesco powie Polsce "pa pa" i sprzeda sklepy? Ujawniono plany firmy na najbliższe lata
Ostatnio wokół hipermarketów Tesco w Polsce toczy się zażarta dyskusja. Brytyjska sieć w wakacje prowadziła intensywną wyprzedaż we wszystkich swoich sklepach, zamknęła część największych marketów i zwolniła tamtejszych pracowników. Jak przekonywała, chciała w ten sposób dostosować placówki do nowej, dyskontowej koncepcji firmy. Jednak może się okazać, że sieć całkowicie zrezygnuje ze sprzedaży w Polsce.
– Tesco Polska rozważa sprzedaż swoich marketów – informuje Bloomberg za swoimi informatorami zaznajomionymi z sytuacją. – Największy detalista w Wielkiej Brytanii chce skoncentrować się na operacjach krajowych i bardziej obiecujących rynkach zagranicznych – tłumaczy.
Sprzedaż polskiego oddziału ma być jednym z rozważanych scenariuszy. Choć Tesco bierze pod uwagę zbycie działających w Polsce marketów, to plan ten jest jeszcze na „wczesnym etapie”, według źródeł Bloomberga.
Choć spekulacje na temat całkowitego wycofania się Tesco z polskich granic systematycznie pojawiały się od kilku lat, w ostatnim czasie przybrały na sile. Wszystko z powodu dużych, nawet 70-procentowych obniżek w marketach, a także zamykania sklepów i zwolnień.
Zmiany w Tesco
Firma jednak do tej pory ucinała medialne doniesienia o ucieczce z Polski. Według biura prasowego sklep zamierza się przeobrazić w formę bardziej przyjazną polskim klientom - czyli dyskont.
– Zmniejszamy nasze największe sklepy, zaś w ofercie koncentrujemy się na produktach najważniejszych dla klientów. Sama wyprzedaż części asortymentu wynika właśnie z upraszczania oferty, by zakupy były prostsze i wygodniejsze. Z pewnością jednak liczba produktów po zmianie nie będzie wynosić 600 – będziemy nadal oferować bogaty wybór produktów spożywczych, jak również markę odzieżową F&F i sezonowe oferty przemysłowe. Będzie to zatem dużo, dużo więcej niż 600 artykułów – czytamy w wiadomości przesłanej INNPoland.pl przez biuro prasowe Tesco.
Dziś firma ma podać wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Choć w Europie Środkowej Polska jest dla niej największym rynkiem - ma u nas 348 sklepów - to również wyjątkowo nierentownym. Polski oddział Tesco zakończył rok finansowy 2018/2019 ze stratą ok. 55 mln zł.