Koniec ze słodką niewiedzą. Coca-Cola wprowadza oznaczenia kaloryczności napojów

Marcin Długosz
Nie będzie już można tłumaczyć się, że nie mieliśmy pojęcia, ile cukru jest w Coli – koncern zdecydował się wprowadzić nowe oznaczenie kaloryczności na swoich produktach sprzedawanych w Polsce.
Oznaczenia kaloryczności w napojach Coca-Coli są od teraz kolorowe. Fot. 123rf.com
Jak poinformowała Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji w polskim oddziale Coca-Coli, nowy system znakowania wartości odżywczych produktów opracowany został we współpracy z ekspertami do spraw żywienia.

– Kolory w łatwy sposób informują o zawartości tłuszczu, cukru i soli oraz wartości kalorycznej napoju – tłumaczy przedstawicielka koncernu.



Różne wersje Coca-Coli
Sama Coca-Cola tymczasem eksperymentuje z nowymi wersjami swojego sztandarowego napoju. Pod koniec 2018 r. z okazji Bożego Narodzenia producent wprowadził do polskich sklepów napój o smaku cynamonu.


Z kolei na początku tego roku do niektórych sklepów i e-sklepów w Polsce trafiły pierwsze partie nowego na polskim rynku produktu: Coca-Cola Peach Zero, czyli bezcukrowy, brzoskwiniowy wariant napoju.