Uber liczy straty w miliardach. I właśnie ogłosił, że chce się zajmować naszymi pieniędzmi

Marcin Długosz
Uber Money to nowy dział w firmie, który zajmie się usługami finansowymi. Wśród zapowiedzi dominują propozycje dla kierowców i kurierów Ubera, ale jest też coś dla pasażerów: karta kredytowa.
Utworzenie nowego działu w Uberze ogłoszono niedługo po zaprezentowaniu wyników za II kwartał 2019 r. (strata netto wyniosła 5,2 mld dol.). Mówi się, że ten news miał służyć uspokojeniu inwestorów. Fot 123rf.com
Do tej pory usługi Ubera skupiały się wokół transportu: przejazdy autami, dowóz jedzenia oraz nieco bardziej szalone projekty, jak podróże helikopterem czy latająca futurystyczna taksówka. Niedawno pisaliśmy też w INNPoland.pl o dronie, który będzie dostarczał jedzenie z restauracji do kurierów.

Czym będzie się zajmować Uber Money?
A świeżo utworzony dział firmy stworzy nowe produkty i technologie finansowe. Chodzi między innymi o mobilne konta bankowe czy karty kredytowe i debetowe - informuje Uber.

Większość z funkcji wymienionych przy okazji ogłoszenia usług będzie przeznaczonych dla kierowców i kurierów Ubera. Firma ma już na tym polu pewne doświadczenia. Do działania zmusiła ją sytuacja wielu kierowców w Meksyku, którzy nie mogli się z nią rozliczać przez brak rachunku bankowego. By pomóc im w szybkim założeniu rachunków, nawiązano współpracę z BBVA.
Karta kredytowa Ubera ma być dostępna dla wszystkich, nie tylko dla współpracujących z firmą kierowców i kurierów.Fot. materiały prasowe
Nowo powstały dział pomoże wprowadzić m.in. natychmiastowe płatności dla kierowców i kurierów. Zamiast czekać na cotygodniowe płatności lub wypłatę za pośrednictwem usługi Instant Pay, będą oni mieli dostęp do swoich zarobków w czasie rzeczywistym poprzez konto debetowe Uber. Z kolei płacący kartą debetową mogą liczyć na zwrot części wydatków na benzynę (od 3 proc. do 6 proc.).


Karta kredytowa Uber
Dotychczasowi pasażerowie Ubera będą mogli nabyć kartę kredytową. Podobna była dostępna już w Stanach (wprowadzono ją we współpracy z Barclays), ale teraz zapowiedziano odświeżenie tego produktu, choć nie podano konkretów.

Nowości będą początkowo dostępne w USA, ale firma obiecuje stopniowe wprowadzanie ich w kolejnych krajach.

Przypomnijmy, że firma niedawno zaprezentowała wyniki finansowe za II kwartał 2019 r., gdzie strata wyniosła 5,4 mld dol.

Zaledwie dwa dni temu polski oddział ogłosił, że startuje w naszym kraju z usługą Uber Freight. Łączy ona przewoźników ze spedytorami, oferując ustalane z góry ceny.